ترفند های آیفون

معرفی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

معرفی آیفون 15pro/15promax

معرفی آیفون 15pro/15promax- گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که پرچمداران جدید اپل هستند در مراسم Wonderlust اپل معرفی شدند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های این دو گوشی و تغییراتی که نسبت به مدل های قبلی داشته اند می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری

گوشی های جدید آیفون از نظر طراحی ظاهری شبیه به گوشی های نسل قبلی هستند. تمامی آیفون های سری 15 مجهز به داینامیک آیلند می باشند. آیفون 15 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی بوده و آیفون 15 پرو مکس صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد. این صفحه نمایش از نوع OLED Super retina XDR با نرخ نوسازی 120 هرتز(فناوری Promotion) می باشد.

فریم میانی این دو گوشی نیز از جنس تیتانیوم Grade 5 است که به گفته ی اپل، از این آلیاژ تیتانیوم در ساخت مریخ نوردها استفاده می شود و دارای بالاترین استحکام بوده و بسیار سبک می باشد. همچنین ضخامت حاشیه های نمایشگر نیز در این دو گوشی کاهش یافته است و این دو مدل باریک ترین حاشیه نمایشگر در بین گوشی های اپل را دارند. همچنین آیفون 15pro و آیفون 15promax در چهار رنگ مشکی تیتانیومی، سفید تیتانیومی، آبی تیتانیومی و تیتانیومی نرمال به بازار عرضه می شوند.

بر روی این دو گوشی به جای دکمه ی اسلایدر میوت، یک دکمه ی جدید به نام دکمه ی اکشن (Action Button) قرار داده شده است که دارای جلوه های بصری خاصی در داینامیک آیلند است و قابلیت شخصی سازی نیز دارد. دکمه ی اکشن می تواند کارهایی مثل سایلنت کردن، فعال کردن دوربین، فعال کردن ضبط صدا، فعال کردن چراغ قوه و فعال کردن حالت فوکوس و غیره را انجام می دهد. همچنین شما می توانید مشخص کنید که اکشن باتن، کدام وظیفه را برای شما انجام دهد.

معرفی آیفون 15pro/15promax

مشخصات سخت افزاری

در معرفی آیفون 15pro/15promax گفته شده است که هر دو گوشی مجهز به پردازنده A17 Pro هستند که یک پردازنده 3 نانومتری است. اپل ادعا کرده است که این پردازنده، سریع ترین و قدرتمندترین پردازنده در بین گوشی های هوشمند است. این چیپ قادر است تا 35 تریلیون عملیات را در لحظه انجام دهد و 19 هزار ترانزیستور در آن به کار رفته است. دو هسته ی این پردازنده، نسبت به نسل قبل ده درصد قوی تر شده اند و همچنین موتور عصبی نیز دو برابر سریع تر شده است.

وجود پردازنده گرافیکی قوی و 20 درصد قدرتمندتر و سریعتر از نسل قبل و پشتیبانی از قابلیت هایی مانند Ray Tracing باعث شده است تا این دو گوشی بازی های موبایل را بهتر اجرا کنند و تبدیل به بهترین گوشی های گیمینگ شوند. شما می توانید بازی های کنسولی مانند Assassin’s creed Mirage و Resident Evil Village و Resident Evil4 را دقیقا مانند نسخه اصلی، بر روی این دو گوشی به راحتی اجرا کرده و بازی کنید.

درگاه شارژ

آیفون های سری 15 مجهز به درگاه شارژ تایپ سی هستند که باعث افزایش سرعت شارژ شده است. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس برابر با 10 گیگابیت بر ثانیه است. این دو گوشی، اولین گوشی هایی هستند که این سرعت انتقال اطلاعات را دارند.

دوربین

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند. لنزی که در دوربین اصلی این دو گوشی استفاده شده است، وضوح بیشتر دارد و در محیط های کم نور و حالت پرتره عملکرد بهتری داشته و می تواند عکس های بهتری بگیرد. برای عکاسی با دوربین اصلی می توانید از بین سه فاصله کانونی 24، 28 و 35 میلی متری انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی های جذابی که به آیفون 15 پرو و پرومکس اضافه شده است، امکان ضبط ویدیوی سه بعدی برای اپل ویژن پرو است. همچنین این دو گوشی در حالت ProRes امکان فیلم برداری 4K 60fps را دارند.

معرفی آیفون 15pro/15promax

لنز Ultra Wide نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است و هر دو گوشی دارای لنز الترا واید 12 مگاپیکسلی هستند. همچنین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس مجهز به لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی می باشند. آیفون 15 پرو دارای زوم اپتیک سه برابری می باشد. اما در آیفون 15 پرومکس، زوم اپتیکال از 3 برابر به 5 برابر افزایش یافته است که عمق بیشتری دارد و در حالت پرتره و سینماتیک عملکرد بهتری دارد. همچنین آیفون 15 پرومکس اولین آیفونی است که دوربین پریسکوپ تله فوتو دارد.

معرفی آیفون 15pro/15promax

قابلیت Road Assistance Via Satellite

در آیفون های 14 یک حالت Emergency اضافه شده بود که می توانستید از طریق سیستم ارتباطات ماهواره ای موقعیت خود را بفرستید تا دیگران به کمک شما بیایند. این قابلیت در آیفون های 15 پرو و پرو مکس به روز رسانی شده است. در هنگامی که ماشین شما در جاده خراب شد یا بنزین شما تمام شد، حتی اگر آنتن نداشته باشید و به فای فای نیز دسترسی نداشته باشید می توانید با استفاده از این قابلیت و از طریق ماهواره به سرویس دهنده های امداد جاده ای اطلاع دهید تا به کمک شما بیایند. همچنین این قابلیت در آمریکا تا دو سال رایگان است.

حافظه

رم این دو آیفون 8 گیگ می باشد. در معرفی آیفون 15pro/15promax گفته شد که حافظه داخلی آیفون 15 پرو از 128 شروع می شود. اما حافظه داخلی آیفون های 15 پرو مکس از 256 شروع می شود.

قیمت

آیفون 15 پرو نسبت به مدل قبل تغییر قیمت نداشته و از 999 دلار شروع می شود. قیمت آیفون 15 پرو مکس نیز از 1199 دلار شروع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *