ترفند های آیفون

معرفی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

معرفی آیفون 15

معرفی آیفون 15- همانطور که می دانید، کمپانی اپل از گوشی های جدید خود یعنی آیفون های سری 15 در مراسم واندرلاست رونمایی کرد. در ادامه ی این مقاله به معرفی گوشی های آیفون 15 و 15Plus می پردازیم و تغییراتی که نسبت به نسل قبل داشته اند را بررسی می کنیم.

طراحی ظاهری

آیفون 15 و 15 پلاس از نظر ظاهری به نسل قبلی شباهت زیادی دارند. یکی از تغییراتی که در این دو گوشی مشاهده می کنیم، مات شدن قاب پشتی است. مزیتی که این ویژگی دارد این است که قاب پشتی گوشی کمتر کثیف می شود. همچنین لبه های فریم کناری در این دو مدل آیفون، کمی خمیده تر شده است. این دو گوشی در رنگ های صورتی، زرد، مشکی، آبی روشن و سبز روشن به بازار عرضه می شوند. ویژگی جذاب دیگری که در این دو مدل جدید آیفون اضافه شده است، داینامیک آیلند است.

صفحه نمایش آیفون 15، 6.1 اینچی بوده و آیفون 15 پلاس نیز دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی می باشد. این صفحه نمایش از نوع OLED با نرخ نوسازی 60 هرتز می باشد. میزان روشنایی صفحه نمایش نیز حداکثر 2000 نیت بوده و در حالت HDR برابر با 1600 نیت است.

معرفی آیفون 15

مشخصات سخت افزاری

آیفون 15 و 15 پلاس دارای تراشه ی A16 Bionic  هستند که در آیفون 14 پرو و 14 پرومکس نیز از آن استفاده شده بود. این چیپ دارای پردازنده مرکزی 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 5 هسته ای می باشد.

درگاه شارژ

همانطور که در مقاله ی معرفی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس گفته شد، هر چهار گوشی آیفون سری 15 به پورت تایپ سی مجهز شده اند. این موضوع باعث می شود تا بتوانید هم گوشی آیفون و هم گوشی اندروید خود را تنها با یک کابل شارژ کنید. وجود پورت تایپ سی باعث شده است که هم سرعت شارژ و هم سرعت انتقال اطلاعات در این گوشی ها بالا رفته و بتوانند اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی های دو آیفون 15 و 15 پرو، ارتقای دوربین این دو گوشی نسبت به نسل قبلی است. دوربین اصلی در این دو مدل، 48 مگاپیکسلی است و دوربین الترا واید 12 مگاپیکسلی می باشد. دوربین سلفی نیز 12 مگاپیکسلی است که قابلیت فیلم برداری  4K با سینماتیک دارد. نکته ی جالبی که به دوربین اصلی این دو مدل آیفون اضافه شده است، امکان نگه داری  اطلاعات عمق عکس است و می توانید بعد از گرفتن عکس، آن را به حالت پرتره تبدیل کنید. همچنین برای این دو گوشی آیفون، زوم 2 برابری قرار داده شده است و می توانید بدون افت کیفیت عکس های 2X بگیرید.

معرفی آیفون 15

حافظه

هر دو گوشی دارای رم 6 گیگ هستند و حافظه داخلی آن ها از 128 گیگ شروع می شود.

قیمت

قیمت آیفون 15 از 799 دلار و قیمت آیفون 15plus از 899 دلار شروع می شود.

معرفی آیفون 15

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *