دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین شارژر فندکی

خرید شارژر فندکی

خرید شارژر فندکی- همانطور که می دانید وجود شارژر فندکی در خودرو به شما کمک می کند تا هنگامی که شارژ گوشی و سایر دستگاه های شما تمام می شود، بتوانید آن ها را شارژ کنید. به خصوص در مسافرت های طولانی در جاده، وجود شارژر فندکی بسیار لازم و ضروری است. اما باید در هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین فندکی مناسب برای گوشی خود را انتخاب نمایید. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر شارژر فندکی ای که انتخاب می کنید کیفیت خوبی نداشته باشد و از استانداردهای حفاظتی برخوردار نباشد، ممکن است به گوشی شما آسیب بزند.

نکاتی که باید در هنگام خرید شارژر فندکی به آن ها توجه کنید

تعداد پورت ها: اگر از شارژر فندکی های دو پورت یا سه پورت استفاده کنید، می توانید دو یا سه دستگاه را به صورت همزمان شارژ کنید. همچنین اگر یکی از این پورت ها به هر دلیلی خراب شود، می توانید از سایر پورت ها استفاده نمایید. همچنین بهتر است فندکی شما هم دارای پورت USB و هم دارای پورت Type-C باشد تا بتوانید با کابل های مختلف از آن استفاده کنید.

خرید شارژر فندکی

شدت جریان و توان خروجی: میزان ولتاژ و جریان خروجی از شارژر فندکی باید متناسب با دستگاه شما باشد. هر گوشی موبایل، برای این که به درستی شارژ شود، نیازمند به یک جریان خاص است. اگر میزان جریان کمتر از جریان مورد نیاز دستگاه شما باشد، با سرعت کمی شارژ می شود.

تکنولوژی شارژ سریع: بسیاری از گوشی های هوشمند مجهز به تکنولوژی های شارژ سریع هستند. اگر گوشی شما هم از شارژ سریع پشتیبانی می کند، در هنگام خرید شارژر فندکی توجه داشته باشید که حتما مجهز به فناوری های شارژ سریع باشد. تکنولوژی های فست شارژ باعث می شود تا بدون آسیب رسیدن به باتری گوشی شما، شدت جریان بیشتری به گوشی وارد شود تا با سرعت بیشتری شارژ شود. فناوری شارژ سریع پورت های USB به اسم کوالکام یا QC و فناوری شارژ سریع پورت های تایپ سی به اسم Power Delivery یا PD شناخته می شوند.

خرید شارژر فندکی

جنس: شارژرهای فندکی هم با جنس پلاستیک و هم با جنس فلزی تولید می شود. فندکی های از جنس فلزی، بسیار زیبا تر و شیک تر هستند و مهم تر از همه، مقاومت و طول عمر بالاتری نیز دارند. پس بهتر است از شارژر فندکی های فلزی استفاده کنید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که نوع فلزی قیمت بالاتری نسبت به پلاستیکی دارد.

خرید شارژر فندکی

فناوری های شارژ ایمن: یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، وجود فناوری و استاندارد های ایمنی است. اگر شارژر فندکی شما مجهز به این فناوری ها نباشد، ممکن است باتری گوشی بر اثر شارژ بیش از حد، دمای بیش از حد و یا اتصال کوتاه آسیب ببیند. پس در هنگام خرید حتما اطمینان حاصل کنید که شارژر فندکی دارای استانداردها و فناوری های شارژ ایمن باشد.

سوالات متداول 

آیا استفاده از شارژر فندکی به باتری گوشی ما آسیب می رساند؟

ولتاژ و جریان متغیر می تواند به باتری گوشی آسیب بزند. اگر از شارژرهای فندکی بی کیفیت استفاده کنید احتمال این که به گوشی شما آسیب برساند بالا است. بهتر است شارژ فندکی را از برندهای مطرح و با کیفیت مانند انکر، پاورولوژی، پرودو، مک دودو و غیره تهیه کنید و همانطور که گفته شد، اطمینان حاصل کنید که شارژر فندکی به فناوری های شارژ ایمن مجهز باشد و میزان ولتاژ و جریان ورودی به دستگاه شما را کنترل کند.

اما به طور کلی توصیه می شود که به صورت مداوم از شارژهای فندکی استفاده نکنید و فقط در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

آیا شارژر فندکی به باتری ماشین آسیب می زند؟

در ماشین های قدیمی امکان آسیب بر اثر استفاده از شارژر فندکی وجود داشت و ممکن بود در هنگام استارت زدن برای ماشین مشکلی به وجود بیاید. اما در ماشین های جدید، سیستم خودروها به گونه ای طراحی شده است که این مشکل بر طرف شده و استفاده از شارژر فندکی ضرری برای باتری ماشین ندارد. ( بهتر است در هنگام خاموش بودن ماشین، شارژر فندکی را جدا کنید.)

 

برای مشاهده بهترین شارژر های فندکی موجود، اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *