ترفند های آیفون

نحوه وصل کردن اپل واچ به گوشی آیفون

اتصال اپل واچ به آیفون

اتصال اپل واچ به آیفون- اپل واچ یکی از محصولات محبوب کمپانی اپل است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید از Apple Watch برای پاسخگویی به تماس ها، پیام دادن، کنترل پخش موسیقی، پایش ضربان قلب و اکسیژن خون، شمارش تعداد قدم ها، تنظیم آلارم، نظارت بر خواب و غیره استفاده کنید. برای برای این که بتوانید از این قابلیت های اپل واچ استفاده کنید باید ابتدا آن را به گوشی آیفون خود متصل کنید. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه اپل واچ را به گوشی وصل کنید.

وصل کردن اپل واچ به گوشی برای بار اول

اگر تازه اپل واچ را خریداری کرده اید و اولین بار است که می خواهید آن را به گوشی وصل کنید، باید از این روش استفاده نمایید. ابتدا وای فای و بلوتوث گوشی آیفون خود را روشن کنید. سپس اپل واچ را روشن کرده و به گوشی نزدیک کنید. برنامه ی اپل واچ را بر روی گوشی خود باز کنید. سپس بر روی گزینه ی Start Pairing بر روی گوشی و ساعت بزنید. بعد از انتخاب این گزینه، فرایند اتصال شروع می شود.دوربین گوشی خود را بر روی اپل واچ بگیرید تا شکل اپل واچ که بر روی گوشی شما نمایش داده می شود، با صفحه ی اپل واچ تطبیق داده شود.

اتصال اپل واچ به آیفون

هنگامی که فرایند اتصال کامل شود، پیام Your Apple Watch is paired به شما نمایش داده می شود. در مرحله ی بعد، گزینه ی Set up as new apple watch را انتخاب کنید. سپس مشخص کنید که اپل واچ را روی کدام دست خود می بندید.

توجه: اگر مراحل گفته شده را انجام دادید اما ساعت توسط گوشی شناسایی نشد، گزینه ی Find My iPhone را در گوشی خود فعال کنید و دوباره امتحان کنید.

قطع کردن اتصال اپل واچ از گوشی

اگر اپل واچ شما به یک گوشی متصل است و می خواهید آن را به گوشی جدیدی وصل کنید، باید ابتدا اتصال آن را با گوشی قبلی قطع کنید. برای انجام این کار، گوشی قبلی را به اپل واچ نزدیک کنید و برنامه اپل واچ را بر روی گوشی باز کنید. سپس در داخل برنامه بر روی گزینه My Watch بزنید. گزینه ی All Watches را انتخاب کنید و نام اپل واچ خود را انتخاب کنید. در کنار نام اپل واچ یک گزینه ی i وجود دارد، بر روی آن بزنید و Unpair Apple Watch را انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه ای که برای تایید مجدد نمایش داده می شود ضربه بزنید تا اپل واچ از گوشی قطع شود. در آخر باید رمز اپل آی دی خود را وارد کنید تا قفل فعال سازی غیر فعال شود.

 

اتصال اپل واچ به آیفون

 

اگر گوشی متصل به Apple Watch در دسترس شما نیس و می خواهید اتصال آن را قطع کنید، باید از طریق تنظیمات اپل واچ این کار را انجام دهید. ابتدا وارد Settings در ساعت شوید و روی گزینه General و سپس بر روی Reset بزنید. سپس گزینه ی Erase All content And Settings را انتخاب کنید. بر روی گزینه ای که برای تایید نمایش داده می شود ضربه بزنید و کمی منتظر بمانید تا اتصال اپل واچ از گوشی قبلی قطع شود. توجه داشته باشید که به اپل آی دی و رمزی که در زمان راه اندازی ساعت استفاده کرده اید نیز نیاز دارید.

اتصال مجدد اپل واچ به گوشی آیفون

اگر بخواهید اپل واچ را به یک آیفون جدید متصل کنید، دو راه برای انجام این کار وجود دارد. هم می توانید آن را به روش خودکار و هم به صورت دستی متصل کنید.

برای اتصال خودکار، ابتدا دکمه ی کنار Apple Watch را بزنید تا صفحه نمایش آن روشن شود. سپس برنامه ی اپل واچ را در گوشی مدنظر خود اجرا کنید. ساعت و گوشی را به یکدیگر نزدیک کنید و گزینه ی Start Pairing را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه ی Set Up For Myself بزنید. سپس صفحه ی اپل واچ را با view finder روی صفحه نمایش گوشی تطبیق دهید. اگر اپل واچ شما قبلا به یک گوشی متصل بوده است، در هنگام اتصال مجدد به گوشی جدید می توانید با استفاده از گزینه ی Restore From Backup فایل های ذخیره شده خود را بازیابی کنید.

وصل کردن مجدد اپل واچ به گوشی آیفون به صورت دستی

برای اتصال به صورت دستی باید ابتدا اپل واچ را با دکمه ی کنار آن روشن کنید. سپس برنامه ی اپل واچ را روی گوشی اجرا کرده و دو دستگاه را به هم نزدیک کنید. سپس گزینه ی Pair Apple Watch Manually را انتخاب کنید. حال بر روی حرف i که در سمت راست و پایین صفحه قرار دارد بزنید. سپس صبر کنید تا نام اپل واچ شما در لیست Devices نمایش داده شود و آن را انتخاب نمایید. در مرحله ی بعدی یک کد 6 رقمی بر روی اپل واچ شما نشان داده می شود. این کد را داخل گوشی وارد کنید تا اپل واچ به گوشی شما متصل شود.

اتصال اپل واچ به آیفون

 

دلایل ممکن برای عدم اتصال اپل واچ به آیفون

اگر اپل واچ به گوشی شما متصل نمی شود موارد زیر را بررسی نمایید:

  • از سازگار بودن مدل اپل واچ با گوشی آیفون خود مطمئن شوید. می توانید این موضوع را داخل سایت اپل چک کنید.
  • حتما مطمئن شوید که هم گوشی و هم اپل واچ شما آپدیت باشند و آخرین به روز رسانی ها را دریافت کرده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *