ترفند های آیفون

پارت نامبر آیفون چیست

پارت نامبر آیفون چیست

پارت نامبر آیفون چیست- حتما کلمه ی پارت نامبر به گوش شما هم خورده و ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که پارت نامبر چیست؟! همه ی محصولات الکترونیکی یک کد مخصوصی دارند که به آن پارت نامبر گفته می شود. این کد نشان می دهد که آن محصول در چه سالی و توسط کدام شرکت تولید شده است.
برای دستگاه های شرکت اپل، پارت نامبر نشان دهنده این است که آن دستگاه سفارش کدام کشور است و برای عرضه و فروش در بازار کدام کشور تولید شده است. این پارت نامبر بر روی جعبه ی محصول نوشته شده است. برای پیدا کردن پارت نامبر گوشی ها می توانید آن را از روی جعبه گوشی بخوانید. همچنین می توانید با رفتن به Settings و وارد شدن به بخش General و زدن گزینه ی About پارت نامبر گوشی خود را پیدا کنید.

 

پارت نامبر آیفون چیست

 

پارت نامبر آیفون چیست
تفاوت پارت نامبرها در این است که دفترچه ی راهنما و شارژر آن دستگاه مناسب برای آن کشور مقصد آماده شده است. مثلا اگر گوشی آیفون پارت نامبر امارات را داشته باشد یعنی آن دستگاه برای فروش در بازار کشور امارت تولید شده است. البته این پارت نامبر فقط روی گوشی درج نمی شود و وسایل جانبی مثل شارژر و هندزفری نیز پارت نامبر دارند.
اما تفاوت در پارت نامبر به معنی تفاوت در کیفیت نیست و کیفیت ساخت تمامی محصولات برند اپل با پارت نامبرهای مختلف کاملا یکسان است.

لیست پارت نامبر کشورها:

نام کشور کد پارت نامبر
سنگاپور ZA
ژاپن J
کانادا CL/C
امارات BA
مالزی MY
آلمان/هلند/اتریش DN
آمریکا LL
هنگ کنگ ZP
چین CH
کلمبیا LA
هند HN
بلژیک/فرانسه NF
اتریش/سوئیس FD
فیلیپین PP
روسیه RS
تایوان TA
تایلند TH
ترکیه TU
استرالیا/نیوزیلند X
آرژانتین LE
مجارستان MG
فرانسه FB
لهستان PL
پرتقال PO
ایتالیا IP/T
اسپانیا Y
ایرلند/بریتانیا B
مکزیک E
یونان GR
فنلاند/سوئد KS
نروژ/دانمارک KN
اسپانیا/ایتالیا TY
آفریقای جنوبی SO
برزیل(مونتاژ شده در برزیل) BR
برزیل(مونتاژ شده در چین) BZ
چک CZ

تفاوت پارت نامبرها:

حال که متوجه شدیم که پارت نامبر آیفون چیست، به بررسی تفاوت پارت نامبرها می پردازیم. همانطور که گفته شد در پارت نامبرهای مختلف، زبان دفترچه راهنما و نوع سری شارژر متناسب با همان کشور است. اما تفاوت های دیگری هم وجود دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • تفاوت در نوع سیمکارت: در بسیاری از کشورها، از سیم کارت الکترونیکی یا eSIM استفاده می شود و این نوع از سیمکارت نیازی به جایگاه فیزیکی بر روی گوشی ندارد. به همین علت شرکت اپل برای اکثر پارت نامبرهای گوشی های آیفون، یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی در نظر می گیرد. با توجه به این که در ایران امکان استفاده از سیم کارت الکترونیکی یا eSIM وجود ندارد، این گوشی ها برای ما به عنوان گوشی تک سیم کارت قابل استفاده هستند. پس برای این که بتوانیم از هر دو سیم کارت استفاده کنیم باید از پارت نامبری استفاده کنیم که برای کشورهایی تولید شده است که مانند ایران از سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی نمی کنند. به عنوان مثال در کشورهای چین و سنگاپور نیز از eSIM پشتیبانی نمی شود، به همین علت اپل برای پارت نامبرهای این دو کشور، گوشی هایی با دو سیم کارت فیزیکی تولید می کند.
  • محدودیت استفاده از فیس تایم (Face Time): در پارت نامبر کشور امارات به دلیل قوانین این کشور، امکان استفاده از فیس تایم وجود ندارد. همچنین در پارت نامبر کشور چین هم امکان گرفتن تماس صوتی و گروهی در فیس تایم وجود ندارد اما تماس تصویری می توان گرفت.
  • عدم امکان حذف صدای شاتر دوربین: این مشکل در پارت نامبر کشور ژاپن وجود دارد.

کدام پارت نامبر برای استفاده در ایران بهتر است؟

از نظر کیفیت تمام پارت نامبرها با هم برابر هستند. اما همانطور که گفته شد، پارت نامبر چین(CH) و سنگاپور(ZA) دارای دو سیم کارت فیزیکی هستند و از هر دو سیم کارت می توان استفاده کرد ولی در پارت نامبر چین برای استفاده از فیس تایم محدودیت وجود دارد به همین علت اگر می خواهید گوشی شما قابلیت استفاده از هر دو سیم کارت را داشته باشد و محدودیتی برای فیس تایم نداشته باشد، بهتر است پارت نامبر سنگاپور را خریداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *