آموزش عکاسی

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل – اگر به عکاسی علاقه مند هستید اما به دوربین عکاسی دسترسی ندارید، اصلا نگران نباشید. عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل نیز امکان پذیر است. با یادگیری مهارت های کافی و رعایت نکات لازم برای عکاسی، قادر خواهید بود عکس هایی حرفه ای با دوربین تلفن همراه خود ثبت کنید. برای آموختن این نکات، با ما در این مقاله همراه باشید.

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل
نکات مهم در عکاسی با گوشی موبایل

تمیز کردن لنز دوربین: این نکته شاید بسیار ساده باشد اما اهمیت زیادی دارد. لنز دوربین گوشی ممکن است در طول روز در اثر تماس با دست یا گرد و غبار کثیف شود و این موضوع باعث تار شدن عکس می شود. پس اولین نکته ای که قبل از گرفتن عکس باید رعایت کنید، تمیز کردن لنز دوربین است که از طریق کیت های تمیز کننده می توانید این کار را انجام دهید.
⦁ پرسپکتیو: زاویه دید نقش مهمی در عکاسی دارد. بعد از انتخاب سوژه، باید بهترین زاویه دید را انتخاب کنید. برای تنظیم زاویه مناسب می توانید از سه پایه نیز استفاده کنید. عکاسی از زاویه ای خاص و منحصر به فرد و خلاقانه می تواند باعث شود عکس های زیبایی ثبت کنید.
به جای زوم کردن به سوژه نزدیک تر شوید: تصاویری که در حالت زوم گرفته می شوند، از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. یک اشتباه رایج در هنگام عکاسی با موبایل، استفاده از زوم است. شما می توانید به جای استفاده از زوم، با نزدیک شدن به سوژه تصویری با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر بگیرید.
استفاده از خطوط گرید (grid): با فعال سازی خطوط گرید در دوربین موبایل خود، می توانید عکس های بهتری ثبت کنید. با این کار، خطوطی بر اساس قانون یک سوم روی صفحه نمایش تلفن همراه شما ظاهر می شود. با قرار دادن سوژه عکاسی خود در بین این خطوط یا در تقاطع بین آن ها، تصویر متوازن تر می شود. شما می توانید خطوط گرید را در تنظیمات دوربین موبایل گوشی خود فعال کنید.

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل

نورپردازی: مهم ترین نکته در عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل، نورپردازی مناسب است. در اکثر گوشی های هوشمند، برای تنظیم نور کافی است روی سوژه یک ضربه بزنید تا نورپردازی به صورت اتوماتیک انجام شود. برای تنظیمات پیشرفته تر می توانید در بخش setting گزینه های ISO یا سرعت شاتر یا white balance را تغییر دهید.
قابلیت ISO میزان حساسیت نور را تنظیم می کند. هرچه عدد ISO کمتر باشد، حساسیت لنز نسبت به نور کمتر خواهد بود. اگر بخواهیم در شرایطی که نور کم هست، لنز گوشی نور بیشتری دریافت کند، باید میزان ISOرا افزایش دهیم.
برای تنظیم سرعت شاتر از گزینه ی Aperture & shutter speed استفاده می شود. کند بودن سرعت شاتر باعث می شود که نور بیشتری وارد گوشی شود و تصاویر واضح تر می شود. این گزینه برای عکاسی در شب بسیار مناسب است. سرعت شاتر سریع باعث می شود که نور کم وارد دوربین شود. از این گزینه برای عکاسی از سوژه های متحرک و سریع استفاده می شود.
با استفاده از گزینه ی white balance می توانید میزان سردی و گرمی رنگ های موجود در عکس را تنظیم کنید.

نکته ی دیگری که در نورپردازی باید رعایت شود، جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید است. نور مستقیم خورشید ممکن است عکس را خراب کند و بهتر است از نور ملایم استفاده کنید. استفاده از ساعات طلایی نیز نکته ای بسیار کلیدی و کاربردی برای عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل است که در ادامه به بررسی نکات مربوط به آن می پردازیم.

استفاده از ساعات طلایی در عکاسی: ساعات طلایی بهترین نورپردازی طبیعی در طول روز را دارد. ساعات طلایی به اولین ساعت بعد از طلوع خورشید و آخرین ساعت قبل از غروب خورشید گفته می شود. در این زمان، نور خورشید ملایم تر بوده و برای عکاسی بسیار مناسب است. استفاده از سرعت شاترهای طولانی تر در ساعات طلایی، به عکاسان این امکان را می دهد تا عکس های خلاقانه ای ثبت کنند.
برای عکاسی در ساعات طلایی بهتر است از سرعت شاتر پایین تر یا ISO سریعتر استفاده کنید.

عکاسی حرفه ای با گوشی موبایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *