ترفند های آیفون

نکات مهم در مورد سلامت باتری آیفون و باتری هلث

سلامت باتری آیفون

سلامت باتری آیفون- یکی از مهم ترین نکاتی که کاربران گوشی های آیفون باید به آن توجه کنند، سلامت باتری است. در صورتی که سلامت باتری گوشی کم شود، گوشی شما با مشکلاتی مانند زود خاموش شدن مواجه می شود و ناچارید باتری را تعویض کنید. در این مقاله با باتری هلث آشنا می شویم و به بررسی نکات موثر در حفظ سلامت و افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون می پردازیم.

باتری هلث آیفون چیست؟

در گوشی های آیفون 6 به بعد و iOS نسخه 11.3 به بعد، در تنظیمات بخشی به نام باتری هلث (Battery Health) اضافه شده است که میزان سلامت و ظرفیت باتری گوشی را نشان می دهد. در گوشی های نو باتری هلث برابر با 100 است. اما به مرور زمان هرچه بیشتر با گوشی کار کنید و گوشی شما چرخه های شارژ بیشتری را طی کند، باتری هلث کم می شود و مدت زمان شارژدهی گوشی شما کاهش پیدا می کند.

چگونه میزان باتری هلث گوشی خود را بفهمیم؟

برای دیدن میزان باتری هلث گوشی آیفون، ابتدا وارد Settings شده و سپس وارد بخش Battery شوید. سپس بر روی بخش Battery Health کلیک کنید. در بخش Maximum Capacity می توانید میزان باتری هلث را مشاهده کنید.

سلامت باتری آیفون

 

سلامت باتری آیفون
هرچه میزان باتری هلث بیشتر باشد و به 100 نزدیکتر باشد بهتر است اما طبیعتا به مرور این عدد کم می شود. اگر از گوشی خود برای استفاده از برنامه های سنگین و گیمینگ استفاده نکنید، بعد از هر سال استفاده از گوشی حدود 5 درصد از باتری هلث گوشی کم می شود. درصد باتری هلث گوشی های آیفون بعد از 500 چرخه شارژ به 80 درصد می رسد.
اگر باتری هلث بالاتر از 80 درصد باشد، باتری گوشی شما شرایط خوبی دارد. اما اگر این عدد به زیر 70 درصد برسد به این معنی است که باید باتری گوشی خود را عوض کنید.

نکاتی که باید برای حفظ سلامت باتری آیفون رعایت کنید

  1. از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید: گوشی آیفون باید در شرایط دمایی مناسبی قرار داشته باشد. یکی از مواردی که باعث بالا رفتن دمای آیفون می شود زمانی هست که گوشی را به شارژ زدیم. به دلیل این که اکثر قاب ها باعث می شوند تبادل دمایی به خوبی انجام نشود، بهتر است هنگام شارژ گوشی را از قاب خارج کنیم. همچنین نباید در مکان های گرم گوشی خود را شارژ کنیم. نکته ی دیگری که باید رعایت کنید این است که در هنگام شارژ نباید با گوشی خود کار کنید چون باعث بالا رفتن دمای گوشی می شود.
  2. نگذارید شارژ گوشی از 20 درصد کمتر شود: طبق توصیه خود شرکت اپل، نباید شارژ آیفون تمام شود و بهتر است از 20 درصد کمتر نشود.
  3. درگاه شارژ گوشی خود را تمیز کنید: درگاه شارژ گوشی به مرور زمان ممکن است کثیف شود و پرز بگیرد و همین موضوع باعث می شود تا هنگامی که کابل شارژ را به گوشی می زنید درست متصل نشود و روند شارژ به خوبی انجام نشود.
  4. حتما هفته ای یک بار گوشی آیفون را خاموش کنید
  5. وقتی شارژ آیفون کم است با آن زیاد کار نکنید
  6. زمانی که با آیفون زیاد کار کردید و داغ شده است آن را به شارژ نزنید
  7. از آداپتور و کابل اورجینال برای شارژ کردن استفاده کنید: بهتر است از آداپتور و کابل اورجینال خود اپل استفاده کنید اما اگر می خواهید از برندهای دیگر استفاده کنید باید حتما از برندهای مطرح که کیفیت بالایی دارند مثل انکر یا بلکین استفاده کنید.
  8. از VPN های معتبر استفاده کنید: وی پی ان های نا معتبر ممکن است کارهایی در گوشی انجام دهند که میزان پردازش و مصرف باتری را در گوشی افزایش می دهد و در طولانی مدت ممکن است باعث کاهش سلامت باتری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *