ترفند های آیفون, ترفند های اندروید

آموزش ریست فکتوری گوشی

ریست فکتوری گوشی

ریست فکتوری گوشی- ریست فکتوری یا بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، یک فرایند است که تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی مانند اطلاعات مخاطبین و تماس ها، اپلیکیشن ها و فایل ها را حذف می کند. بعد از انجام این کار، گوشی شما به تنظیمات زمانی که آن را خریداری کرده اید بر می گردد.

این فرایند با حذف اطلاعات و نرم افزارهای اضافی و از بین بردن بد افزارها، می تواند سرعت گوشی شما را افزایش دهد. همچنین افرادی که می خواهند گوشی خود را بفروشند بهتر است قبل از فروش، گوشی خود را reset factory کنند تا تمام اطلاعاتشان از روی گوشی پاک شود. یکی دیگر از کاربردهای ریست فکتوری، در زمان فراموش کردن رمز عبور گوشی است. زمانی که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید و نتوانید قفل گوشی خود را با هیچ راهی باز کنید، ناچارید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

نکاتی که باید به آن ها توجه کنید

  1. نکته ی مهمی که باید حتما در هنگام ریست فکتوری به آن توجه داشته باشید، این است که بعد از انجام این کار همه ی اطلاعات شما پاک می شود. پس قبل از انجام این فرایند، از اطلاعات داخل دستگاه خود بک آپ بگیرید.
  2.   نکته ی دیگری که باید رعایت کنید این است که قبل از انجام این فرایند باید گوشی خود را شارژ کنید. اگر شارژ گوشی شما در حین ریست فکتوری تمام شود ممکن است دچار مشکل شوید.
  3. نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری خود مثل جیمیل و یا اکانت شیائومی و غیره را جایی ذخیره کنید چون با انجام ریست فکتوری، از تمامی این حساب های کاربری خارج خواهید شد.

ریست فکتوری گوشی آیفون

ابتدا قابلیت Activation Lock را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن این قابلیت باید iCloud و Find My iPhone را غیر فعال کنید. سپس وارد تنظیمات شوید و وارد گزینه General شده و سپس بر روی Reset کلیک کنید. در منوی باز شده بر روی گزینه Erase all content and setting کلیک کنید. سپس این اخطار برای شما می آید که با انجام این کار تمام اطلاعات شما حذف خواهد شد. بعد از زدن گزینه Erase گوشی شما ریست شده و تمامی اطلاعات شما پاک می شود.

ریست فکتوری گوشی

اگر گوشی شما قفل باشد و رمز آن را فراموش کرده باشید نیز امکان ریست فکتوری کردن وجود دارد. ابتدا باید چند بار رمز را اشتباه وارد کنید تا گوشی وارد صفحه قفل امنیتی شود و سپس از قسمت پایین صفحه بر روی Erase iPhone بزنید.

ریست فکتوری گوشی شیائومی

وارد تنظیمات گوشی شوید و به قسمت About phone یا Additional Settings بروید. بر روی گزینه Factory reset کلیک کنید و گزینه ی Erase all data را بزنید. در مرحله ی بعدی به شما هشدار داده می شود که اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد. اگر از اطلاعات خود بک آپ نگرفتید بر روی گزینه Back Up بزنید و سپس بر روی Factory reset کلیک کنید.

ریست فکتوری گوشی

اگر به دلیل فراموش کردن رمز عبور و یا روشن نشدن گوشی، به تنظیمات دسترسی ندارید می توانید گوشی خود را از منوی ریکاوری ریست فکتوری بکنید. برای این کار باید ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه ی پاور و دکمه زیاد کردن صدا را همزمان و به مدت چند ثانیه نگه دارید. بعد از این که گوشی شما لرزید و لوگو نمایش داده شد، دستتان را از دکمه پاور بردارید اما دکمه زیاد کردن صدا را همچنان نگه دارید. بعد از وارد شدن به حالت ریکاوری، می توانید با زدن دکمه کم کردن صدا در منوها پایین بروید. بر روی گزینه Wipe data/Factory reset بروید و سپس با زدن دکمه پاور، این گزینه را انتخاب کنید. سپس گزینه Factory data reset را انتخاب کنید. در انتها با زدن گزینه reboot system now گوشی شما دوباره راه اندازی می شود.

ریست فکتوری گوشی

ریست فکتوری گوشی سامسونگ

ابتدا وارد تنظیمات شده و بر روی General Management کلیک کنید. سپس وارد گزینه Reset شده و بر روی Factory Data Reset بزنید. بعد از زدن گزینه Reset تمام اطلاعات دستگاه شما پاک شده و به تنظیمات کارخانه بر می گردد.

ریست فکتوری گوشی

برای ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ از طریق منوی ریکاوری، باید مشابه با گوشی شیائومی عمل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *