دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی- هندزفری های بلوتوثی یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی هستند که امروزه بیشتر مردم از آن ها استفاده می کنند. این هندزفری ها به دلیل حمل آسان و راحتی استفاده، جایگزین هندزفری های سیمی شده اند. اما باید در هنگام خرید هندزفری به نکاتی توجه کنید تا بتوانید یک هندزفری با کیفیت و متناسب با نیازتان تهیه کنید. به عنوان مثال اگر هندزفری را برای باشگاه و استفاده در هنگام ورزش تهیه می کنید احتمالا دوام و داشتن قابلیت نویز کنسلینگ اولویت شما باشد.
در این مقاله ابتدا به بررسی مهم ترین نکات در خرید هندزفری می پردازیم و سپس بهترین هندزفری های موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید بهترین هندزفری بلوتوثی:

  1. طراحی: ظاهر هندزفری و مهم تر از آن، ارگونومی و راحت بودن آن یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید. هندزفری باید متناسب با سایز گوش شما باشد تا درهنگام ورزش از گوش شما خارج نشود و همچنین باید طراحی ارگونومیکی داشته باشد که در استفاده طولانی مدت برای گوش شما ایجاد خستگی نکند.
  2. کیفیت صدا: مهم ترین نکته ای که در خرید هندزفری باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت صدای آن است. مخصوصا اگر بخواهید از آن برای گوش کردن به موسیقی و یا گیمینگ استفاده کنید.
    یکی از پارامترها در تعیین کیفیت صدای هندزفری، درایوها هستند. درایو یکی از مهم ترین قطعات در هندزفری است و هر چه قطر درایو بزرگتر باشد، کیفیت و بیس صدا بالا تر خواهد بود. نوع درایو نیز در کیفیت صدا موثر است.
    دامنه فرکانس و امپدانس نیز در صدای هندزفری تاثیر دارد. هرچه دامنه فرکانس بیشتر باشد هندزفری صدای بهتری تولید می کند. امپدانس نیز در هندزفری های معمولی بهتر است بین 16 تا 32 اهم باشد. همچنین کیفیت صدای هندزفری وابسته به چیزی به نام کدک (Codec) است. یک کدک نحوه ی انتقال صدا از طریق بلوتوث از دستگاه شما به هندزفری را تعیین می کند. نکته ای که حائز اهمیت است این است که دستگاه شما و هندزفری باید هر دو از کدک های مشترکی استفاده کنند.

    1. SBC: رایج ترین کدک صوتی است و اکثر هندزفری های ارزان فقط از این کدک پشتیبانی می کنند. این کدک فرکانس ها را به چند باند تقسیم کرده و آن ها را به صورت جدا رمز گذاری می کند. این فرایند زمان بر بوده و باعث ایجاد تاخیر در انتقال صدا می شود. مخصوصا این تاخیر صدا در هنگام بازی کردن بیشتر به چشم می آید.
    2. AAC: مخفف Advance Audio Coding است، کدکی است که در محصولات اپل استفاده می شود. اگر دستگاه شما از این کدک پشتیبانی کند، کیفیت صدا بهتر خواهد بود.
    3. APTX: کدک صوتی کوالکوام، کیفیت صدای بهتری نسبت به SBC دارد. کدک های APTX تاخیر کمتری نسبت به سایر کدک ها دارند.
    4. APTX HD: یکی از نسخه های کدک APTX است که کیفیت صدای بهتری دارد و در بهترین هندزفری های بلوتوثی استفاده می شود.
  3. کیفیت مکالمه: یکی از نکاتی که در هندزفری بی سیم باید به آن توجه کنید کیفیت مکالمه است. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که زیاد با تلفن صحبت می کنید و از هندزفری بیشتر برای مکالمه استفاده می کنید، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. در بسیاری از هندزفری های بی سیم میان رده، کیفیت میکروفون ها معمولی است پس باید هندزفری ای را انتخاب کنید که دارای میکروفون های با کیفیتی باشد و همچنین مجهز به فناوری نویز کنسلینگ (ANC) نیز باشد. افزایش تعداد میکروفون ها نیز می تواند در افزایش کیفیت انتقال صدا موثر باشد.
  4. نویز کنسلینگ (ANC): قابلیت نویز کنسلینگ یا حذف نویز، صداهای مزاحم اطراف شما را حذف کرده وهمانطور که گفته شد، این قابلیت در هندزفری های بلوتوثی می تواند به افزایش کیفیت مکالمه کمک کند. همچنین این قابلیت کمک می کند تا در هنگام گوش دادن به موسیقی نیز صدای شفاف تری بشنوید.
  5. ضدآب بودن: اگر در هنگام ورزش کردن، پیاده روی و یا دویدن از هندزفری استفاده می کنید، بهتر است از هندزفری هایی که دارای استاندارد ضد آب هستند استفاده کنید. گواهی IPX میزان مقاومت محصول در برابر رطوبت و گرد و غبار را نشان می دهد. و بهتر است از هندزفری هایی که دارای IPX4 به بالا هستند استفاده کنید تا در برابر رطوبت و تعریق آسیب نبینند.
  6. نحوه کنترل صدا: در بسیاری از هندزفری های بی سیم، کنترل های لمسی قرار داده شده است و با لمس کردن گوشی ها می توانید پخش موسیقی را کنترل کنید و به تماس های خود پاسخ دهید. برخی از هندزفری ها مجهز به دستیار صوتی هستند و با صحبت کردن با دستیار صوتی می توانید تماس ها و پخش موسیقی را کنترل نمایید. همچنین بعضی از این هندزفری ها دارای اپلیکیشن اختصاصی هستند که می توانید از آن برای تنظیمات صدا و اکولایزر استفاده کنید.
  7. شارژدهی: هندزفری های بلوتوثی میزان شارژ محدودی دارند. باید به میزان شارژ دهی هندزفری ای که می خرید نیز توجه کنید و آن را با میزان استفاده ای که در طول روز از هندزفری دارید مقایسه کرده تا بتوانید هندزفری ای انتخاب کنید که میزان شارژ آن برای استفاده روزمره شما مناسب باشد. حتما به این نکته توجه کنید که اگر با صدای بلند به موسیقی گوش بدهید میزان شارژ بیشتری مصرف می شود. داشتن یک کیس شارژ خوب در هندزفری های بلوتوثی کمک می کند تا میزان شارژدهی هندزفری ها افزایش یابد. هنگامی که از هندزفری خود استفاده نمی کنید و آن را داخل کیس شارژ قرار می دهید، گوشی ها توسط کیس دوباره شارژ می شوند. پس بهتر است به میزان شارژدهی کیس هندزفری نیز توجه کنید.

معرفی تعدادی از بهترین هندزفری های قیمت مناسب موجود در بازار:

1) هندزفری بلوتوثی اسکال کندی Skullcandy Mini and Mighty True Wireless Earbuds مدل Dime 2

این هندزفری یکی از بهترین و با کیفیت ترین هندزفری های موجود است که قیمت مناسبی دارد. هندزفری مدل Dime 2 از برند آمریکایی اسکال کندی، مجهز به بلوتوث 5.2 و درایوهای 6 میلی متری است و صدای با کیفیت و شفافی دارد. این هندزفری نویز کنسلینگ ندارد اما میکروفون های با کیفیتی داشته و کیفیت مکالمه قابل قبولی دارد. همچنین این مدل مجهز به استاندارد ضد آب IPX4 نیز هست. بر روی گوشی های این هندزفری نیز دکمه های کنترلی قرار دارد که می توانید از آن برای کنترل پخش موسیقی استفاده کنید.
میزان شارژدهی این هندزفری 12 ساعت است. 3.5 ساعت عمر باتری گوشی ها بوده و عمر باتری کیس شارژ نیز 8.5 ساعت می باشد.
یکی از ویژگی های خاص این محصول وجود قابلیت ردیابی Tile است و اگر هندزفری خود را گم کنید، می توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن را پیدا کنید. همچنین این هندزفری امکان استفاده از دستیار هوشمند صوتی را دارد.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

2) هندزفری بلوتوثی انکر Anker SoundCore Life Dot 3i Active Noise Cancelling Earbuds
طراحی بسیار جذاب و کیفیت فوق العاده بالای این هندزفری باعث محبوبیت آن شده است.
این هندزفری دارای درایوهای 10 میلی متری با فناوری Bass Up است و وضوح و شفافیت صدای بالایی دارد. این محصول دارای 4 میکروفون با تکنولوژی هوش مصنوعی است و در هر کدام از گوشی ها 2 میکروفون قرار داده شده است. وجود نویز کنسلینگ فعال (HANC) و میکروفون های با کیفیت این هندزفری باعث شده است که کیفیت مکالمه فوق العاده بالایی داشته باشد.
این هندزفری مجهز به استاندارد ضد آب 5IPX است و بلوتوث نسخه 5.2 دارد. این دستگاه دارای یک نرم افزار اختصاصی به نام SoundCore است که برای شخصی سازی و تنظیم صدا و اکولایزر قابل استفاده است.
میزان شارژدهی گوشی های این هندزفری 9 ساعت است و با احتساب کیس شارژ مجموعا تا 36 ساعت قابل استفاده می باشد.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

3) هندزفری بلوتوثی بلکین Belkin SoundForm Bolt Wireless Earbuds مدل AUC009btBLK
این هندزفری طراحی ارگونومیکی دارد و دارای درایوهای 6 میلی متری و بلوتوث ورژن 5.2 است. این محصول محهز به استاندازد ضد آب 4IPX است و به کنترل های لمسی مجهز است. کیفیت پخش این هندزفری بسیار بالا است اما به نویز کنسلینگ مجهز نمی باشد.
شارژدهی این محصول تا 28 ساعت است. میزان شارژ گوشی ها 9 ساعت بوده و میزان شارژ کیس 19 ساعت است.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

4) هندزفری بلوتوثی انکر Anker SoundCore مدل Life Note 3i
این هندزفری مجهز به بلوتوث 5.2 و استاندارد ضد آب 5IPX است و دارای درایو های 10 میلی متری با کیفیت صدای فوق العاده بالا می باشد. این محصول مجهز به نویز کنسلینگ و حالت Transparent Mode است و دارای 4 میکروفون بوده و کیفیت مکالمه بالایی دارد. این هندزفری دارای پنل های کنترل لمسی است و از نرم افزار SoundCore پشتیبانی می کند و دارای 22 حالت اکولایزر مختلف است.
میزان شارژ این هندزفری به صورت کلی 36 ساعت است و امکان شارژ سریع نیز دارد و پس از ده دیقه شارژ کردن تا دو ساعت قابل استفاده است.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

 

بسیاری از افراد علاقه دارند تا هندزفری ای تهیه کنند که طراحی شبیه به ایرپادهای اپل داشته باشد. برند گرین هندزفری های بلوتوثی با طرح انوع ایرپاد اپل تولید کرده است که قیمت بسیار مناسبی دارند و با توجه به قیمتی که دارند کیفیت آن ها قابل قبول است. در ادامه به بررسی تعدادی از هندزفری های طرح ایرپاد می پردازیم.

5) هندزفری بلوتوثی گرین طرح ایرپاد2 Green True Wireless Earbuds GNTWIRBUD
این مدل شبیه به ایرپاد 2 اپل طراحی شده و دارای بلوتوث ورژن 5.0 و سنسورهای لمسی می باشد. کیفیت پخش این محصول بالا است اما کیفیت مکالمه آن متوسط رو به پایین می باشد. میزان شارژدهی این مدل 4.5 تا 5 ساعت می باشد.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثیبرای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

6) هندزفری بلوتوثی گرین طرح ایرپاد پرو Green Lion Earbuds Pro
این هندزفری طراحی شبیه به ایرپاد پرو اپل دارد و از بلوتوث نسخه 5.0 ، پنل های کنترل لمسی و نویز کنسلینگ برخوردار است. میزان شارژدهی این مدل تا 4 ساعت است و دامنه فرکانس آن نیز 2.4GHz_2.48GHz است.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثیبرای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

7) هندزفری بلوتوثی گرین طرح ایرپاد پرو2 Green Lion True Wireless Earbuds Pro2 GNTWSPRO2WH
این هندزفری طراحی کاملا شبیه ایرپاد پرو 2 اپل دارد و همچنین مجهز به قابلیت Pop-Up نیز است. ورژن بلوتوث این محصول 5.2 بوده و دارای نویز کنسلینگ و گواهی 5IPX می باشد. کیفیت صدای این مدل بسیار خوب است و بیس بالایی دارد. این مدل نیز دارای کنترل های لمسی می باشد و از دستیار صوتی نیز پشتیبانی می کند. در بسته بندی این محصول یک کاور کیس و یک بند آویز نیز قرار داده شده است. میزان شارژدهی این محصول تا 5 ساعت است و در حالت استندبای تا 180 روز شارژ نگه می دارد. همچنین این مدل از قابلیت شارژ وایرلس نیز پشتیبانی می کند.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

8) هندزفری بلوتوثی گرین Green Lion طرح ایرپاد پرو 2 Earbuds Pro2 مدل G1
مشخصات این مدل کاملا مشابه با مدل قبلی است با این تفاوت که این مدل نویز کنسلنیگ ندارد و در بسته بندی آن کاور کیس قرار داده نشده است.خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

9) هندزفری بلوتوثی پرودو طرح ایرپاد پرو 2 Porodo EarBuds Pro 2 مدل PB-ARPDP2-BK

این هندزفری نیز طراحی مشابه ایرپاد پرو 2 دارد و توسط برند پرودو تولید شده است. این محصول بلوتوث ورژن 5.3 دارد و مجهز به قابلیت نویز کنسلینگ و Transparency mode است. همچنین دارای کنترل های لمسی است و قابلیت Swip Volume نیز دارد و با بالا یا پایین کشیدن دستتان بر روی پنل لمسی می توانید صدای موسیقی را کم و زیاد کنید. این هندزفری بیس عمیقی دارد و تا 20 ساعت قابلیت شارژدهی دارد. این مدل در دو رنگ سفید و مشکی موجود است.

خرید بهترین هندزفری بلوتوثی

برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *