ترفند های آیفون

در صورت فراموش کردن رمز اپل آی دی چگونه آن را بازیابی کنیم؟

بازیابی رمز اپل آی دی

بازیابی رمز اپل آی دی- ممکن است برای همه ی افراد اتفاق بیفتد که رمز اپل آی دی خود را فراموش کنند. اگر به اپل آی دی خود دسترسی نداشته باشید نمی توانید از بسیاری از امکانات اپل مانند اپ استور، آیتیونز و آیکلود و غیره استفاده نمایید. اما اگر پسورد اپل آی دی خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید. در ادامه ی این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه پسورد اپل آی دی خود را بازیابی کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی از طریق ایمیل

وارد سایت https://iforgot.apple.com/ شوید و اپل آی دی خود را وارد کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی

سپس بر روی گزینه Reset my password کلیک کنید. سپس ایمیل اپل آی دی خود را وارد کنید و بر روی گزینه Get an email کلیک کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی

با انجام دادن این روش، یک لینک برای ایمیل اپل آی دی شما ارسال می شود که با کلیک کردن بر روی آن لینک، می توانید رمز Apple ID را ریست کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی

بازیابی رمز اپل آی دی

بازیابی پسورد اپل آی دی از طریق سوال های امنیتی

زمانی که اپل آی دی خود را می سازید، سوال های امنیتی از شما پرسیده می شود تا در هنگامی که رمز خود را فراموش کردید بتوانید برای بازیابی رمز از آن ها استفاده کنید. مانند مرحله قبل وارد سایت https://iforgot.apple.com/ شوید و سپس بر روی گزینه Reset my password کلیک کنید. سپس ایمیل اپل آی دی خود را وارد کنید. در این بخش باید بر روی گزینه Answer security question کلیک کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی

ابتدا از شما تاریخ تولدتان پرسیده می شود که با پاسخ دادن به آن و زدن گزینه Continue وارد مرحله بعد می شوید. سپس سوال های امنیتی که از قبل مشخص کرده اید از شما پرسیده می شود تا مطمئن شود که شما صاحب این اکانت هستید. بعد از پاسخ دادن به این سوال ها، می توانید رمز جدید اپل آی دی را وارد کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی از طریق Two-Factor-Authentication

روش دیگری که می توانید انجام دهید این است که رمز خود را توسط یک دستگاه iOS دیگر تغییر دهید. توجه داشته باشید که باید این دستگاه را از قبل در اکانت خود به لیست دستگاه های قابل اعتماد اضافه کرده و به آن اجازه دسترسی داده باشید.

ابتدا وارد سایت https://iforgot.apple.com/ شوید و سپس شماره تماس دستگاه قابل اعتماد خود را وارد کنید و در مرحله بعدی بر روی گزینه Reset from another device بزنید. سپس بر روی continue کلیک کرده و منتظر بمانید تا یک پیام بر روی دستگاه قابل اعتمادتان نمایش داده شود و سپس بر روی allow کلیک کنید.

حال وارد تنظیمات آن دستگاه شده و وارد iCloud شوید. اکانت خود را انتخاب کنید و بر روی Password & Security کلیک کرده و سپس بر روی Change Password بزنید. در این مرحله می توانید رمز جدیدتان را وارد کنید.

بازیابی رمز اپل آی دی

ریست کردن پسورد اپل آی دی از طریق Two-Step Verification

در این روش نیز باید مانند روش قبل، دستگاه مورد اعتماد خود را از قبل در اکانت خود به لیست دستگاه های قابل اعتماد اضافه کرده و به آن اجازه دسترسی داده باشید. برای استفاده از این روش باید ابتدا در سایت اپل آی دی، وارد بخش forgot apple id or password شوید. در بخش Recovery Key، رمز ریکاوری اپل آی دی خود را وارد کنید. سپس دستگاه مورد اعتماد خود را انتخاب کنید تا یک کد تایید برای آن دستگاه ارسال شود. کد تایید را وارد کنید. حال می توانید پسورد apple id را تغییر دهید.

بازیابی رمز اپل آی دی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *