ترفند های اندروید

افزایش عمر باتری گوشی اندروید

افزایش عمر باتری

افزایش عمر باتری گوشی اندروید – 

روش های زیادی برای افزایش عمر باتری گوشی اندروید وجود دارد که به شما کمک می کند از زود تمام شدن شارژ گوشی خود جلوگیری کنید و بهترین استفاده را از باتری آن داشته باشید. در ادامه به بررسی این ترفند ها می پردازیم.

یکی از مهمترین نکاتی که باید بدان توجه داشت استفاده از کابل های مناسب و آداپتور مناسب می باشد و سپس با ترفندهایی که در ادامه ذکر می کنیم می توانید طول عمر گوشی خود را افزایش دهید

کاهش نور صفحه نمایش

افزایش عمر باتری

زمانی که نور صفحه نمایش زیاد است، شارژ بیشتری نیز مصرف می کند. شما می توانید با کم کردن نور صفحه نمایش تا حد ممکن، طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

غیر فعال کردن auto-Brightness

 با فعال کردن قابلیت  auto-Brightness به گوشی خود این اجازه را می دهید تا نور صفحه نمایش را به طور خودکار و متناسب با نور محیط اطراف تنظیم کند. اما فعال بودن این قابلیت باعث می شود که سنسور نور محیط گوشی شما دائما فعال باشد و این موضوع باعث افزایش مصرف شارژ باتری می شود. پس برای افزایش عمر باتری گوشی اندروید خود، حتما قابلیت auto-Brightness را غیرفعال کنید.

روشن کردن power saving

با فعال کردن این قابلیت، گوشی شما به صورت اتوماتیک، برنامه ها و فعالیت های اضافی که باعث مصرف بیش از حد باتری می شوند را غیر فعال می کند. این کار باعث می شود که به هنگام کار کردن با گوشی، شارژ کمتری مصرف شود. 
افزایش عمر باتری

استفاده از وای فای به جای دیتا (اینترنت سیم کارت)

طبق تحقیقات انجام شده، هنگامی که از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید، میزان مصرف باتری موبایل شما بیشتر از حالتی است که از وای فای استفاده می کنید. پس بهتر است برای افزایش عمر باتری گوشی خود در مکان هایی که به وای فای دسترسی دارید، از وای فای به جای دیتا استفاده کنید. 

غیر فعال کردن قابلیت های ارتباطی

قابلیت هایی مثل وای فای، دیتا، بلوتوث، GPS،  NFCو غیره، ابزارهای مفیدی هستند ولی باعث می شوند که باتری گوشی شما زودتر تمام شود. بهتر است در زمان هایی که به این قابلیت ها نیازی ندارید آن ها را غیر فعال کنید. حتی می توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید.

کاهش زمان قفل خودکار

شما می توانید در تنظیمات تلفن همراه خود، مدت زمان روشن ماندن صفحه و قفل خودکار را تنظیم کنید. با این تنظیمات مشخص می کنید که اگر تا چند دقیقه صفحه موبایل لمس نشود، به صورت خودکار قفل شود. هر چه این زمان کمتر باشد برای باتری موبایل بهتر است. بهترین زمان قفل صفحه برای افزایش عمر باتری، 15 ثانیه است.

غیر فعال کردن نوتیفیکیشن ها

روشن بودن نوتیفیکیشن ها و همچنین ویبره ی گوشی می تواند باعث زودتر تمام شدن شارژ گوشی شود. افزایش عمر باتری گوشی اندروید خود می توانید به تنظیمات رفته و نوتیفیکیشن و ویبره را خاموش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *