ترفند های آیفون, ترفند های اندروید

اتصال گوشی موبایل به تلوزیون

اتصال گوشی به تلوزیون

اتصال گوشی به تلوزیون- حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید فیلمی را که در گوشی دارید، بر روی صفحه نمایش بزرگتری مانند تلوزیون تماشا کنید. یا این که عکس یا کلیپی را از روی صفحه گوشی بر روی تلوزیون بیندازید و آن را به اعضای خانواده خود نشان دهید. حتی می توانید با اتصال گوشی موبایل به تلوزیون، بازی هایی که در گوشی خود دارید را روی تلوزیون با جزئیات بیشتر تماشا کنید یا موسیقی های روی گوشی خود را با تلوزیون پخش کنید. روش های زیادی برای اتصال گوشی موبایل به تلوزیون وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

5 روش برای اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلوزیون

  • اتصال با کابل HDMI

اولین روش برای اتصال گوشی موبایل به تلوزیون، اتصال به کمک کابل HDMI است. هم برای گوشی های اندروید و هم گوشی های آیفون، کابل هایی وجود دارد که یک سر آن HDMI و سر دیگر آن تایپ سی یا لایتنینگ است. با استفاده از این کابل ها می توانید گوشی موبایل خود را به آسانی به تلوزیون متصل کنید. برای تهیه انواع کابل های HDMI و مبدل های دیگر به لینک انواع کابل و مبدل مراجعه فرمائید.

  • اتصال به کمک دانگل وایرلس HDMI

اتصال گوشی به تلوزیون

استفاده از دانگل، شما را از خرید هرگونه کابل برای اتصال گوشی به تلوزیون بی نیاز می کند. دانگل ها دارای وای فای داخلی هستند و از طریق رابط HDMI به تلوزیون متصل می شوند. شما می توانید به کمک دانگل گوشی خود را بدون کابل، به تلوزیون متصل کنید.

یکی از بهترین دانگل های موجود در بازار، دانگل وایرلس Shimmer از برند بیسوس است. این دانگل از کیفیت 4K پشتیبانی می کند و دارای قابلیت Screen mirroring  و Multi Screen است. قابلیت Multi Screen  به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر پخش فیلم بر روی تلوزیون بتوانید به صورت همزمان در یک برنامه دیگر با گوشی خود کار کنید. قابلیت Screen Mirroring نیز همان محتوای نمایش داده شده روی صفحه ی موبایل را عینا روی تلوزیون نمایش می دهد.

  • اتصال از طریق Google Chrome Cast

اتصال گوشی به تلوزیون

بعضی از تلوزیون ها به Google Chrome Cast مجهز هستند و می توانید با نصب کردن نرم افزار Google Home، گوشی خود را به تلوزیون متصل کنید.همچنین اگر تلوزیون شما از Google Chrome Cast پشتیبانی نمی کند، می توانید از دانگل کروم کست استفاده کنید. کروم کست نیز از قابلیت های Screen mirroring  و Multi Screen پشتیبانی می کند.

  • اتصال گوشی های اندروید از طریق Miracast

استفاده از فناوری میراکست به شما کمک می کند تا بتوانید بدون استفاده از سیم، تصویر گوشی موبایل خود را بر بروی تلوزیون بیندازید. برای استفاده از میراکست باید حتما تلوزیون شما از این قابلیت پشتیبانی کند. برای استفاده از میراکست برروی گوشی باید گوشی شما اندروید 4.2 به بالا داشته باشد. نحوه اتصال از طریق Miracast به این صورت است که باید ابتدا از منوی تنظیمات تلوزیون، قابلیت میراکست را فعال کنید و سپس این قابلیت را در گوشی خود روشن کنید وبا یافتن تلوزیون مورد نظر خود و اتصال گوشی به آن می توانید تصویر گوشی خود را بر روی تلوزیون مشاهده کنید. این فناوری بر روی دستگاه های مختلف با اسم های متفاوتی ارائه شده است. این اسامی عبارت اند از: Screen Wireless Display، Screen mirroring، Cast Screen، Miracast Screen، Sharing  و Smart View.

  • اتصال گوشی های آیفون از طریق اپل TVو Air Play

اپل TV

استفاده از قابلیت Air play برای گوشی های آیفون امکان پذیر است و برای استفاده از آن باید اپل TV داشته باشید. برای استفاده از اپل تی وی باید آن را از طریق کابل HDMI به تلوزیون متصل کنید و سپس آن را به شبکه وای فای خود وصل کنید. توجه داشته باشید که اپل تی وی و گوشی آیفون شما باید هردو به یک شبکه وای فای متصل شده باشند. سپس می توانید گوشی خود را از طریق Air Play به Apple TV کنید و تصویر آن را روی صفحه نمایش تلوزیون بیندازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *