دسته‌بندی نشده

معرفی گلکسی واچ اولترا سامسونگ

گلکسی واچ اولترا سامسونگ

گلکسی واچ اولترا سامسونگ- کمپانی سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد 2024، از ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد. این ساعت هوشمند در نگاه اول شبیه به اپل واچ اولترا است اما ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. در ادامه ی این مقاله به بررسی جزئیات این ساعت هوشمند از برند سامسونگ می پردازیم پس با ما همراه باشید.

طراحی

اگر با دقت به گلکسی واچ اولترا نگاه کنید متوجه می شوید که صفحه نمایش آن مشابه با سری های قبلی، به صورت دایره ای طراحی شده است. اما این صفحه نمایش داخل یک قاب مربعی قرار داده شده است و به همین علت شبیه به اپل واچ اولترا به نظر می رسد. به این طراحی Cushion Design می گویند. این طراحی متفاوت، باعث افزایش جذابیت ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا شده است اما بسیاری از کاربران از این طراحی ناراضی هستند.

در مدل های قبلی گلکسی واچ، دو دکمه دیده می شد اما در گلکسی واچ اولترا سه دکمه مشاهده می کنیم. این سه دکمه در قسمت سمت راست ساعت قرار دارند. علاوه بر دکمه ی Back و Home، دکمه ی Quick نیز به این ساعت اضافه شده است. این دکمه امکان دسترسی سریع به بخش های مختلف ساعت را به شما می دهد. عملکرد دکمه Quick شبیه به دکمه ی Action در اپل واچ اولترا است. شما می توانید این دکمه را شخصی سازی کرده و از آن برای باز کردن بخش های مختلف در این اسمارت واچ استفاده کنید.

گلکسی واچ اولترا سامسونگ

ابعاد این اسمارت واچ 47.4 در 47.4 بوده و صفحه نمایش آن 1.5 اینچی می باشد. قطر بدنه این محصول نیز 12.1 میلی متر بوده و وزن آن 60.5 گرم است. این ساعت هوشمند در رنگ های سفید، نقره ای و خاکستری تولید شده است.

جنس بدنه

فریم دور این ساعت هوشمند از جنس تیتانیوم گرید 4 است که مقاومت بسیار بالایی دارد. نمایشگر این محصول نیز شیشه ای است و پوششی از جنس کریستال برای محافظت بیشتر دارد. قاب زیری این ساعت هوشمند نیز از جنس سرامیک است.

گلکسی واچ اولترا سامسونگ

باتری

این اسمارت واچ دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 590 میلی آمپر ساعت است. اگر حالت power  saving روشن باشد، این ساعت تا 100 ساعت شارژدهی دارد. اما اگر از حالت های ورزشی استفاده کنید تا 48 ساعت شارژدهی دارد. گلکسی واچ اولترا دارای یک شارژر مغناطیسی است. این محصول برای شارژ شدن کامل، به حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد.

صفحه نمایش

این ساعت هوشمند دارای صفحه نمایش Super AMOLED با ابعاد 1.5 اینچ می باشد. صفحه نمایش این محصول دارای رزولوشن 480 در 480 پیکسل می باشد. روشنایی این صفحه نمایش تا 3000 نیت است و همچنین تراکم پیکسلی 327ppi دارد. این ساعت هوشمند به قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) مجهز است و می توانید آن را در قسمت تنظیمات فعال کنید. همچنین دارای قابلیت هایی برای میزان روشنایی نمایشگر در هنگام شب می باشد که از آسیب رسیدن به چشمان شما جلوگیری می کند.

استانداردها

ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا، گواهی IP68 را دریافت کرده است. یعنی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هست. همچنین این محصول دارای گواهی 10ATM نیز می باشد و برای شنا تا عمق 100 متری ( تا 10 دقیقه) قابل استفاده است. یکی دیگر از گواهی های این محصول، گواهی نظامیMIL-STD-810H بوده که به این معنی است که این ساعت در برابر ضربه و محیط های نظامی نیز مقاوم می باشد. این ساعت در دمای 20- تا 55 درجه و تا ارتفاع 9000 متری از سطح دریا کار می کند.

تمامی این گواهی ها و استانداردهای محافظتی باعث شده اند تا این اسمارت واچ جذاب، حتی در کارگاه، شرایط نظامی، کوهنوردی و شنا نیز قابل استفاده باشد.

Galaxy watch ultra

سخت افزار

این اسمارت واچ دارای تراشه ی Exynos W1000  پنج هسته ای است. این تراشه با فناوری 3 نانومتری ساخته شده است به همین علت ابعاد کوچکتری داشته و عملکرد و سرعت بسیار بالایی دارد. همچنین این محصول دارای یک پردازنده گرافیکی Mali-G68 می باشد. این محصول دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است که به شما این امکان را می دهد تا اپلیکیشن های مدنظر خود را نصب کنید یا از آن برای ذخیره کردن عکس و موزیک استفاده کنید.

ویژگی ها و قابلیت ها

قابلیت های سنجش سلامت

Galaxy Watch Ultra امکان سنجش ضربان قلب و میزان اکسیژن خون را دارد. همچنین این محصول می تواند میزان استرس شما را نیز اندازه گیری کند. این ساعت هوشمند امکان سنجش دمای بدن را نیز دارد و می تواند عادت ماهانه بانوان را ارزیابی کند.

آژیر اضطراری

این ساعت هوشمند، یک آژیر اضطراری (Siren) دارد که اگر دکمه ی Quick را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، فعال می شود. اگر در شرایطی گیر کرده باشید که به کمک نیاز داشته باشید، این قابلیت به شما کمک می کند. قابلیت Siren صدایی با حجم 86 دسیبل تولید می کند که تا 180 متر پخش می شود تا افرادی که در اطراف هستند آن را بشنوند و به کمک شما بیایند.

Galaxy Watch Ultra

قابلیت پاسخ به تماس ها

گلکسی واچ اولترا دارای یک میکروفون و یک اسپیکر است. اگر نمی خواهید گوشی را از جیب یا کیف خود خارج کنید یا در حال ورزش هستید، می توانید به آسانی از طریق این ساعت هوشمند به تماس های خود پاسخ دهید.

قابلیت Double Pinch

برای استفاده از قابلیت دابل پینچ، باید نوک انگشت اشاره و شست در دستی که ساعت روی آن است را دو بار به هم بزنید. توجه داشته باشید که این قابلیت از بخش تنظیمات فعال باشد. شما می توانید از Double Pinch برای عکس گرفتن، پاسخ به تماس، قطع کردن زنگ هشدار و غیره استفاده کنید.

گلکسی واچ اولترا

بررسی کیفیت خواب و تشخیص آپنه خواب

این ساعت هوشمند می تواند کیفیت خواب شما را بررسی کند و در صورت وجود هر گونه مشکلی، به شما اطلاع می دهد. مدت زمان خواب، میزان اکسیژن خون، ضربان قلب و خرو پف توسط این ساعت بررسی می شود. این محصول می تواند با بررسی تنفس شما در هنگام خواب، آپنه خواب یا وقفه تنفسی را نیز شناسایی کند. برای استفاده از قابلیت تشخیص آپنه، باید حتما این ساعت را به یک گوشی سامسونگ وصل کنید. این قابلیت فقط در برخی از کشورها قابل استفاده می باشد.

ورزش های سه گانه

این اسمارت واچ، دارای حالت های ورزشی مختلف است که ورزشکارها می توانند از آن استفاده کنند. همچنین این محصول دارای قابلیت ورزش های سه گانه است و می توانید بین تمرین های مختلف جابجا شوید.

شاخص AGEs

این شاخص، وضعیت متابولیسم بدن شما را بررسی می کند. سلامت متابولیکی بدن، وابسته به نوع تغذیه و سبک زندگی شما است. گلکسی واچ اولترا می تواند در هنگام خواب، شاخص AGEs شما را اندازه گیری کند. به عنوان مثال با بررسی این شاخص می توانید متوجه شوید که باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، بیشتر ورزش کنید یا به خواب بیشتری نیاز دارید.

شاخص AGEs

جی پی اس دو فرکانسه

گلکسی واچ الترا دارای دو باند فرکانسی L1 و L5 است. این ساعت هوشمند می تواند موقعیت شما را با دقت بالا ردیابی کند. همچنین این محصول دارای قابلیت های زیادی برای مسیریابی می باشد. قابلیت Track Back به شما این امکان را می دهد تا بتوانید همان مسیری را که طی کرده اید برگردید.

قابلیت Energy Score

این ساعت هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و با بررسی کیفیت خواب، میزان فعالیت، ضربان قلب و سایر داده ها، میزان انرژی شما را مشخص می کند و به شما نمره می دهد. این عدد نشان می دهد که آیا وضعیت ورزش، خواب و سبک زندگی شما مناسب است یا به تغییر نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *