ترفند های آیفون

تغییرات و قابلیت های جدید iOS 18

قابلیت های جدید iOS18

قابلیت های جدید iOS18- سیستم عامل iOS 18 اولین نسخه از iOS است که مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. در آی او اس 18 قابلیت های جدید و جذابی ایجاد شده است که در ادامه ی این مقاله به بررسی این قابلیت ها و تغییرات می پردازیم.

تغییرات برنامه  Messages

در آی او اس نسخه 18 شما می توانید در آی مسیج پیام ها را به صورت بولد، مورب یا زیر خط دار ارسال کنید. همچنین می توانید با هر اموجی ای که مدنظرتان هست به پیام ها واکنش نشان دهید. امکان تنظیم و ارسال پیام های زمان دار نیز در آی او اس 18 اضافه شده است. یکی دیگر از قابلیت هایی که در این نسخه از iOS اضافه شده، پشتیبانی از RCS درآی مسیج است. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در هنگام پیام دادن به کاربرهای اندروید بتوانید عکس، ویس و ویدیو بفرستید. همچنین امکان مشاهده ی خوانده شدن پیام و Typing نیز در ارتباط با کاربران اندروید اضافه خواهد شد. البته برای استفاده از این قابلیت باید اپراتورهایی که استفاده می کنید از RCS پشتیبانی کنند.

قابلیت های جدید iOS18

امکان شخصی سازی Home Screen

یکی دیگر از قابلیت های جدید iOS18 امکان اعمال تغییرات و شخصی سازی هوم اسکرین است. شما می توانید اندازه و رنگ آیکون ها را به دلخواه خود تغییر دهید یا با روشن کردن قابلیت دارک مود صفحه ی گوشی را تاریک کنید. همچنین می توانید آیکون ها را مطابق سلیقه ی خود بچینید و آن ها را در هر جایی از صفحه که می خواهید، قرار دهید.

در لاک اسکرین هم می توانید دو آیکون چراغ قوه و دوربین را تغییر دهید و هر برنامه ای که مد نظر دارید را به جای آن ها قرار دهید.

قابلیت های جدید iOS18

تغییرات برنامه Photos

در آپدیت جدید برنامه photos کاربران می توانند تصاویر مهم را برای خود پین کنند تا بتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. امکان سرچ کردن راحت تر عکس ها نیز فراهم شده است. همچنین ازهوش مصنوعی برای دسته بندی خودکار تصاویر بر اساس تاریخ، موضوع، مکان، چهره ها و غیره استفاده شده است.

قابلیت های جدید iOS18

تغییرات کنترل سنتر

شما می توانید در iOS 18 کنترل سنتر را شخصی سازی کنید. در کنترل سنتر چند بخش قرار داده شده است که می توانید بین این بخش ها جابجا شوید. همچنین می توانید هر برنامه ای که می خواهید را به control center اضافه کنید، چیدمان آن ها را تغییر داده و حتی سایز آیکون ها را نیز تغییر دهید. میانبر دکمه ی پاور نیز به کنترل سنتر اضافه شده است تا بتوانید به آسانی گوشی خود را خاموش کنید.

همچنین کاربران گوشی های آیفون 15 پرو و 15 پرومکس می توانند با زدن دکمه ی اکشن، به بخش کنترل سنتر دسترسی داشته باشند.

قابلیت های جدید iOS18

امکان قفل کردن و پنهان کردن برنامه ها

شما می توانید در این نسخه از آی او اس، برنامه های داخل گوشی را قفل کنید تا هنگامی که گوشی خود را به دیگران می دهید نتوانند وارد آن برنامه شوند. همچنین هنگامی که برنامه ای را قفل می کنید، اعلان های آن نیز نشان داده نمی شود.

یکی دیگر از قابلیت های ویژه ی آی او اس 18، امکان پنهان کردن برنامه هاست. کاربران می توانند برنامه های خود را به پوشه ی مخفی انتقال دهند تا دیگران نتوانند آن برنامه ها را روی گوشی آن ها ببینند. این برنامه ها وارد فولدر Hidden در قسمت App Library شده و می توانید از آن جا به برنامه های مخفی دسترسی پیدا کنید. برای وارد شدن به این فولدر نیز به فیس آی دی نیاز است.

هوش اپل

یکی از قابلیت های جدید iOS18 اضافه شدن هوش مصنوعی اپل است که با نام Apple Intelligence معرفی شده است. هوش اپل می تواند هر متنی از قبیل ایمیل، پیام، یادداشت و غیره را تصحیح و بازنویسی کند.

یکی دیگر از قابلیت های هوش مصنوعی اپل، قابلیت Image Playground است که می تواند تصاویر مختلف را با هم ترکیب کند یا از روی متن برای شما عکس بسازد. قابلیت بعدی در هوش اپل، Genmoji است این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از یک متن اموجی بسازید.

قابلیت های جدید iOS18

قابلیت Clean Up در برنامه Photos هم با استفاده از هوش مصنوعی می تواند عکس های شما را ویرایش کند و سوژه ها و اشیا اضافی را از عکس شما حذف کند. یکی دیگر از قابلیت های هوش مصنوعی اپل که به برنامه Photos اضافه شده است، Memories است که به شما این امکان را می دهد تا توضیحات خود را تایپ کنید تا هوش مصنوعی بهترین عکس ها و ویدیو ها را بر اساس توضیحات شما انتخاب کند و یک داستان برای شما ایجاد کند.

همچنین هوش مصنوعی اپل، کار با سیری را نیز راحت تر کرده است. شما می توانید در Siri تایپ کنید و بین متن و صدا جابجا شوید. همچنین امکان دسترسی به ChatGPT از طریق سیری نیز فراهم شده است.

حالت بازی Game Mode

با فعال کردن حالت بازی، گوشی آیفون شما فعالیت های پس زمینه را به حداقل رسانده ونمایش اعلان ها در هنگام بازی متوقف می شود. در حالت Game Mode تمام تمرکز گوشی بر روی اجرای بهتر بازی است.

برنامه ی Password

یکی از قابلیت های جدید iOS18 اضافه شدن اپلیکیشن Password است که به شما این امکان را می دهد تا رمزهای مختلف را ذخیره کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن تمامی پسوردهای شما را دسته بندی می کند. همچنین این برنامه می تواند رمزهای عبور شما را در همه ی دستگاه های اپل همگام سازی کند. در صورتی که پسورد شما امن نباشد برنامه ی Password به شما هشدار می دهد.

قابلیت های جدید iOS18

تغییرات بخش Settings

در تغییرات جدید تنظیمات، دیگر یک فهرست طولانی از برنامه ها را در پایین تنظیمات نمی بینیم و همه ای این برنامه ها داخل بخش Apps قرار می گیرند. در بخش تنظیمات iCloud هم تغییراتی خواهیم داشت و می توانیم تعداد عکس ها، فایل ها، پیام ها و پسوردهایی را که روی آی کلود ذخیره کرده ایم را مشاهده کنیم.

قابلیت های جدید iOS18

شماره گیر هوشمند T9

یکی دیگر از امکانات جدیدی که به آی او اس 18 اضافه شده است، امکان شماره گیری هوشمند است. در این قابلیت، هنگامی که می خواهید شماره ای بگیرید، حروف الفبا را روی دکمه های 1 تا 9 صفحه ی شماره گیر مشاهده می کنید. وقتی که شما یک عدد را روی صفحه ی شماره گیر می زنید، گوشی شما حرف معادل آن را تشخیص می دهد و نام مخاطب مدنظر شما را پیش بینی می کند. با زدن بر روی نام مخاطب، شماره ی او برای شما نمایش داده می شود و می توانید با او تماس بگیرید. به عنوان مثال اگر بخواهید شماره ی یکی از مخاطبین را بگیری که نام او را Ali سیو کرده اید باید عدد های 2 و 5 و 4 را شماره گیری کنید.

 

قابلیت های جدید iOS18

 

تنظیم شعاع چراغ قوه

این قابلیت به کاربران این اجازه را می دهد تا زمانی که چراغ قوه را روشن می کنند، بتوانند شعاع و شدت نور را از طریق داینامیک آیلند تنظیم کنند.

قابلیت های جدید iOS18

تغییرات برنامه Notes

یکی از قابلیت های جدید iOS18 در برنامه نوت Math Notes است که به شما این امکان را می دهد تا فرمول ها و معادلات مدنظر خود را داخل این برنامه تایپ کنید و جواب آن ها را به شما می دهد. شما می توانید در آی او اس 18 صحبت های خود را در برنامه نوت ضبط کنید. همچنین امکان هایلایت کردن قسمت های مهم در نوشته ها و جمع بندی و مرتب کردن یادداشت ها نیز فراهم شده است.

قابلیت های جدید iOS18

تغییرات Safari

یکی از ویژگی های جدید آی او اس در سافاری، Highlight است. شما می توانید برای مطالعه مقالات طولانی از این قابلیت استفاده کنید. این ویژگی می تواند با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشین، اطلاعات کلیدی و مرتبط در یک صفحه ی وب را مشخص کند و متن آن صفحه را برای شما خلاصه می کند. بخش Reader هم تغییراتی داشته و برای مقاله هایی که طولانی هستند فهرست مطالب و خلاصه ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *