ترفند های اندروید

تشخیص سلامت باتری گوشی سامسونگ

سلامت باتری گوشی سامسونگ

سلامت باتری گوشی سامسونگ- برند سامسونگ یکی از محبوب ترین برندهای گوشی موبایل است و کاربران آن باید با نحوه ی مشاهده میزان سلامت باتری گوشی خود آشنایی داشته باشند. همانطور که می دانید، باتری یک قطعه ی مهم در گوشی های موبایل است. عمر باتری ها محدود است و کارایی باتری به مرور زمان کم می شود. روش های مختلفی برای مشاهده میزان سلامت باتری گوشی های Samsung وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مشاهده سلامت باتری گوشی سامسونگ با برنامه Samsung Members

ابتدا باید وارد گلکسی استور یا گوگل پلی شوید و برنامه Samsung Members را پیدا کرده و نصب کنید. سپس کافی است تا وارد برنامه شوید، گزینه ی Support که در پایین صفحه قرار دارد را بزنید و سپس گزینه Phone Diagnostics را انتخاب نمایید. در نهایت یک لیست برای شما باز می شود که باید بر روی گزینه Battery Status بزنید.

Samsung Members

با زدن این گزینه، یک اطلاعات کلی از سلامت باتری گوشی مشاهده خواهید کرد. این قابلیت در گوشی سامسونگ شبیه به آیفون نیست و نمی تواند درصدی از سلامت باتری را نمایش دهد. اگر وضعیت باتری گوشی خوب باشد، عبارت Normal به شما نمایش داده می شود. اما اگر وضعیت باتری گوشی خوب نباشد و به تعویض نیاز داشته باشد، عبارت Action Required را مشاهده می کنید و به این معنی است که باید باتری گوشی را عوض کنید. همچنین در قسمت پایینی عبارت life را مشاهده می کنید که اگر باتری سالم باشد، در مقابل آن کلمه Good را نشان می دهد.

سلامت باتری گوشی سامسونگ

بررسی سلامت باتری سامسونگ از Settings

اگر برنامه Samsung Members را نصب کرده باشید، این قابلیت در تنظیمات گوشی شما اضافه می شود تا بتوانید وضعیت سلامت باتری را از بخش Settings هم مشاهده کنید. ابتدا وارد بخش Settings شوید و بر روی گزینه ی Device Care بزنید.

سلامت باتری گوشی سامسونگ

در صفحه ی بعدی، گزینه ی Diagnostics را پیدا کرده و وارد آن شوید. اگر بعد از ورود به بخش Device Care، گزینه ی Diagnostics را مشاهده نمی کنید احتمالا به خاطر این است که برنامه Samsung Members را نصب ندارید و باید ابتدا این برنامه را نصب کنید.

بعد از ورود به بخش Diagnostics باید بر روی Phone Diagnostics بزنید.

سلامت باتری گوشی سامسونگ

صفحه ی جدیدی باز می شود که باید در این بخش برروی گزینه ی Battery Status بزنید.

سلامت باتری گوشی سامسونگ

در نهایت مشابه با روش قبلی وضعیت سلامت باتری به شما نمایش داده خواهد شد.

سلامت باتری گوشی سامسونگ

استفاده از برنامه AccuBattery

برنامه هایی هستند که وضعیت سلامت باتری را به شما نشان می دهند. برنامه ای که به شما پیشنهاد می دهیم از آن استفاده کنید، AccuBattery است. شاید در ابتدا که این برنامه را نصب می کنید اطلاعات دقیقی به شما ندهد اما به مرور زمان می تواند اطلاعات مهمی را از وضعیت باتری به شما نمایش دهد. این اپلیکیشن به مرور زمان و با هر بار شارژ کردن باتری، وضعیت آن را بررسی کرده و اطلاعاتی را جمع آوری می کند. برنامه AccuBattery چند روز بعد از نصب می تواند طول عمر باتری و سلامت آن را تشخیص دهد و اطلاعاتی مانند سرعت شارژ، درصد واقعی شارژ، سرعت تخلیه و غیره را به شما نمایش دهد.

در قسمت پایینی صفحه 4 بخش قرار دارد. با وارد شدن به بخش Health می توانید سلامت باتری گوشی خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید در بخش History وضعیت باتری را در چند روز گذشته بررسی کنید.

Samsung Battery Health

در بخش Health، درصد سلامت باتری گوشی را مشاهده خواهید کرد. این برنامه کاملا دقیق نیست و ممکن است کمی خطا در تخمین درصد سلامت باتری داشته باشد. اما به طور کلی یکی از بهترین گزینه ها برای مشاهده میزان سلامت باتری گوشی سامسونگ است. همچنین در این بخش، ظرفیت تخمینی باتری و ظرفیت تئوری باتری به شما نمایش داده می شوند. اگر این دو مقدار را با هم مقایسه می کنید، متوجه می شوید که چه مقدار از ظرفیت باتری گوشی شما به مرور زمان کم شده است.

اپلیکیشن AccuBattery

راهکارهای افزایش سلامت باتری گوشی سامسونگ

  •  از افزایش دما و داغ شدن گوشی جلوگیری کنید:
  • افزایش دما و داغ شدن گوشی، یکی از دلایلی است که باعث کاهش عمر باتری می شود. پس باید از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال در هنگام شارژ با گوشی کار نکنید و بهتر است که گوشی را در هنگام شارژ بر روی حالت Airplane قرار دهید. همچنین اگر از قابلیت فست شارژ استفاده می کنید، این قابلیت به دلیل شارژ کردن گوشی با سرعت بالا ممکن است باعث داغ شدن گوشی شود. قابلیت فست شارژ به صورت کلی ضرری برای گوشی ندارد اما اگر می خواهید گوشی شما حین شارژ شدن داغ نشود، می توانید قابلیت فست شارژ را غیرفعال کنید.
  • شارژ گوشی را بین 20 تا 80 درصد نگهدارید:
  • اگر می خواهید به سلامت باتری گوشی و افزایش طول عمر آن کمک کنید، بهتر است از شارژ شدن گوشی بیش از 80 درصد جلوگیری کنید. همچنین باید هنگامی که شارژ گوشی به 20 درصد می رسد آن را به شارژ بزنید و نگذارید که شارژ آن به 0 نزدیک شود. در گوشی های سامسونگ یک قابلیت وجود دارد که می توانید مشخص کنید هنگامی که شارژ گوشی به 85 درصد رسید، عملیات شارژ شدن متوقف شود. برای فعال کردن این قابلیت وارد بخش settings شده و سپس وارد بخش Battery شوید. سپس گزینه ی Protect Battery را فعال کنید.
  • سیستم عامل و نرم افزارهای خود را آپدیت کنید.
  • از آداپتور اورجینال سامسونگ یا کابل و آداپتورهای با کیفیت استفاده کنید.

 

برای مشاهده و خرید گلس های سامسونگ اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *