ترفند های آیفون, ترفند های اندروید

دلایل کند شدن گوشی و راه حل های آن

دلایل کند شدن گوشی

دلایل کند شدن گوشی- حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از مدتی استفاده  از گوشی موبایل خود، شاهد کند شدن آن شوید. در این مواقع باید ابتدا علت کند شدن گوشی را شناسایی کنیم تا بتوانیم به دنبال راه حل برای آن باشیم. کند شدن گوشی ممکن است در هنگام راه اندازی گوشی، اجرای اپلیکیشن ها، اجرای دستورات و غیره دیده شود. دلایل مختلفی برای کند شدن گوشی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

پردازش برنامه ها در پس زمینه

برخی از برنامه ها داخل گوشی، در پس زمینه اجرا می شوند و از پردازنده دستگاه یا حافظه رم استفاده می کنند. اگر برنامه های بسیاری بر روی گوشی خود دارید که در پس زمینه اجرا می شوند، این موضوع باعث کند شدن گوشی شما می شود. بهتر است برنامه های بلااستفاده را از گوشی خود پاک کنید و برنامه های پس زمینه را محدود کنید.

برای محدود کردن برنامه های پس زمینه در گوشی های اندرویدی، وارد تنظیمات شده، بر روی about phone کلیک کنید، سپس 7 بار بر روی گزینه build number بزنید تا وارد بخش Developer option شوید. در این بخش با زدن گزینه ی Running Services می توانید برنامه های فعال را مشاهده کرده و آن ها را غیر فعال کنید.

برای محدود کردن برنامه های پس زمینه در گوشی های آیفون، وارد settings شوید و سپس به بخش General بروید. وارد بخش Background App Refresh شوید و در این بخش می توانید برنامه های فعال در پس زمینه را غیرفعال کنید.

پر شدن حافظه گوشی

به مرور زمان با نصب برنامه های مختلف و ذخیره فیلم و عکس و فایل های مختلف، حافظه گوشی ما پر می شود. پر شدن حافظه گوشی یکی از دلایل اصلی کند شدن گوشی است. بهتر است با حذف کردن برنامه های اضافی و انتقال اطلاعات خود از گوشی به هارد، از پر شدن بیش از حد حافظه جلوگیری کنیم.

دلایل کند شدن گوشی

عدم به روز رسانی سیستم عامل و برنامه ها

یکی از راهکارهایی که می تواند مشکلات نرم افزاری را حل کند و باعث حل مشکل کند شدن گوشی شود، به روز رسانی سیستم عامل است. چه در گوشی های اندروید و چه در گوشی های iOS با به روزرسانی سیستم عامل، بسیاری از باگ ها رفع شده و این موضوع می تواند باعث افزایش سرعت گوشی شما شود. همچنین به روز رسانی برنامه ها نیز می تواند به این موضوع کمک کند. البته بهتر است که نسخه ی بتای به روز رسانی ها را نصب نکنید و منتظر نسخه ی نهایی آپدیت ها باشید.

عمر باتری

همانطور که می دانید، باتری ها هم عمر محدودی دارند. پس از دو سه سال استفاده از گوشی، ظرفیت باتری آن کم می شود و ممکن است دیگر کارایی قبل را نداشته باشند. اگر عمر باتری گوشی شما زیاد باشد، بخش زیادی از شارژ گوشی را به گرما تبدیل می کند. این گرما می تواند باعث کاهش عملکرد پردازنده و کاهش سرعت گوشی شما شود.

اگر باتری گوشی شما کارایی خوبی ندارد و دچار مشکل شده است بهترین راهکار تعویض باتری است. در گوشی های آیفون می توانید از قسمت Settings وارد بخش Battery شده و در قسمت Battery Health & Charging  سلامت باتری گوشی خود را بررسی کنید.

دلایل کند شدن گوشی

استفاده از تصاویر پس زمینه متحرک، انیمیشن ها و ویجت ها

هنگامی که از تصاویر پس زمینه ی متحرک استفاده می کنید، این تصاویر پردازنده و رم گوشی را درگیر می کنند و همین موضوع می تواند یکی از دلایل کند شدن گوشی شود. همچنین استفاده از چندین ویجت ها نیز ممکن است سرعت گوشی را پایین بیاورد. پس اگر سرعت گوشی شما کم شده است، توصیه می کنیم تصاویر متحرک، انیمیشن ها و ویجت ها را حذف کنید.

برای غیرفعال کردن انیمیشن های گوشی آیفون، وارد تنظیمات شده و به بخش accessibility بروید. سپس وارد بخش motion شده و Reduce motion را بزنید. با این کار انیمیشن هایی که در منوی برنامه ها هستند (مانند حرکت عقربه های ساعت در آیکون برنامه clock) غیر فعال می شوند.

حافظه کش (cache) برنامه ها و مرورگر

برخی از برنامه ها و مرورگرها، یک کپی از اطلاعاتی که کاربر ممکن است دوباره آن ها را استفاده کند نگهداری می کنند که به آن کش یا حافظه پنهان می گویند. پاک کردن حافظه کش برنامه ها و مرورگرها باعث خالی شدن فضای حافظه و بهبود عملکرد دستگاه می شود. پس اگر گوشی شما کند شده است، برای افزایش سرعت آن می توانید حافظه کش برنامه های خود را چک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *