ترفند های آیفون

روش های جلوگیری از داغ شدن گوشی آیفون

جلوگیری از داغ شدن آیفون

جلوگیری از داغ شدن آیفون- همانطور که می دانید، گرم شدن زیاد گوشی موبایل خوب نیست و ممکن است به قطعات آن آسیب بزند. گوشی های آیفون برای کار کردن در دمای 0 تا 35 درجه طراحی شده اند. گرمای زیاد ممکن است به مرور زمان به باتری آسیب بزند و باعث کند شدن سرعت گوشی شود. البته باید این نکته را بدانید که داغ کردن گوشی آیفون در هنگام شارژ، هنگام قرار گرفتن در محیط گرم، بازی کردن و کارکردن زیاد طبیعی است. اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها از داغ شدن گوشی خود جلوگیری کنید. در ادامه ی این مقاله به بررسی این راهکارها می پردازیم.

استفاده نکردن از آیفون در هنگام شارژ

گوشی آیفون در حالت عادی گاهی هنگام شارژ گرم می شود. اما اگر در هنگام شارژ شدن با آن کار بکنید، بیش از حد داغ شده و این موضوع در دراز مدت باعث آسیب جدی به باتری خواهد شد. پس تا زمانی که کار واجب و ضرروی ندارید نباید با گوشی خود در حین شارژ کار کنید. همچنین بهتر است در هنگام شارژ قاب گوشی را خارج کنید و گوشی خود را روی حالت Airplane Mode قرار دهید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید گوشی را در مکان های گرم به شارژ بزنید.

جلوگیری از داغ شدن آیفون

گوشی را در مکان های گرم قرار ندهید

اگر گوشی خود را تایم طولانی در یک محیط گرم مانند ماشین قرار دهید ممکن است به آن آسیب وارد شود. به خصوص اگر ماشین شما زیر نور آفتاب است نباید گوشی را به مدت طولانی در ماشین بگذارید.

فعال کردن حالت Low Power Mode

وقتی Low Power Mode را فعال می کنید، باعث می شود تا فعالیت های پس زمینه کم شود. این فعالیت هایی که در پس زمینه ی گوشی شما انجام می شوند یکی از دلایل داغ شدن گوشی هستند. فعال کردن حالت کم مصرف می تواند باعث افزایش سرعت گوشی و جلوگیری از گرم شدن گوشی شود. برای فعال کردن این گزینه باید وارد Settings شوید. سپس روی گزینه ی Battery بزنید و در این بخش گزینه ی Low Power Mode را انتخاب کنید.

حالت کم مصرف در آیفون

روشن کردن Airplane Mode

اگر گوشی آیفون داغ کرد، می توانیم با قرار دادن آن بر روی حالت Airplane Mode فرایند خنک شدن آن را سرعت ببخشیم. هنگامی که حالت هواپیما را روشن می کنیم، اتصالاتی مانند وای فای، بلوتوث، اینترنت دیتا، هات اسپات، GPS و غیره همگی غیر فعال می شوند. هنگامی که چند تا از این اتصالات روشن باشند، گوشی زودتر داغ می کند. قابلیت Airplane Mode با خاموش کردن همه ی این موارد، می تواند به شما در جلوگیری از داغ شدن آیفون کمک کند.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش

هرچه میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی شما بیشتر باشد، ممکن است باعث داغ شدن گوشی شود. طبیعتا در هنگام کار کردن با گوشی در فضای باز و زیر نور خورشید، به روشنایی صفحه نمایش بیشتری نیاز دارید. اما این موضوع در روزهای گرم تابستانی ممکن است یکی از دلایل داغ شدن گوشی باشد. اگر گوشی شما بیش از حد داغ شده است می توانید با کم کردن نور صفحه نمایش از داغ شدن بیشتر آن جلوگیری کنید. البته بهتر است که زیر نور خورشید با گوشی خود کار نکنید.

جلوگیری از داغ شدن آیفون

از قاب استفاده نکنید

در روزهای گرم و یا در هنگام شارژ کردن گوشی، برای جلوگیری از داغ شدن گوشی بهتر است که از قاب استفاده نکنید. یا از قاب هایی استفاده کنید که از خنک شدن گوشی جلوگیری نکنند. یکی از کارهای موثری که می توانید در هنگام داغ شدن گوشی برای خنک کردن آن انجام دهید، خارج کردن قاب است.

بستن برنامه های باز در پس زمینه

اگر پس از کار کردن با هر برنامه آن را نبندید، ممکن است همچنان در پس زمینه فعالیت کند. همین مورد باعث می شود تا گوشی سریعتر داغ کند. پس باید حتما پس از اتمام کار با هر اپلیکیشنی آن را به طور کامل ببندید. اگر گوشی شما داغ شد یکی از راهکارها برای خنک کردن آن بستن تمامی برنامه هایی است که در پس زمینه باز هستند.

خاموش کردن قابلیت Background App Refresh

یک راهکار دیگر برای جلوگیری از داغ شدن آیفون، خاموش کردن قابلیت Background App Refresh است. این قابلیت به برنامه ها اجازه می دهد تا در پس زمینه محتویات خود را به روز رسانی کنند. همچنین خاموش کردن این گزینه می تواند باعث افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون شما شود. برای خاموش کردن این قابلیت باید وارد Settings  شوید و سپس به بخش General بروید. در نهایت گزینه ی Background App Refresh را خاموش کنید.

جلوگیری از داغ شدن آیفون

آی او اس و برنامه های خود را آپدیت کنید

آپدیت هایی که اپل برای سیستم عامل iOS می دهد، اختلالات و باگ های نسخه های قبلی را رفع می کند. همچنین برنامه هایی که بر روی گوشی نصب کرده اید نیز هر چند وقت یک بار آپدیت می دهند. با آپدیت کردن این برنامه ها، باگ هایی که ممکن است پردازنده گوشی را درگیر کنند بر طرف می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *