ترفند های آیفون

معرفی اپل واچ سری 10

اپل واچ سری 10

مراسم Glowtime اپل در تاریخ 19 شهریور 1403 برگزار شد. در این مراسم علاوه بر معرفی آیفون های سری 16، اپل واچ سری 10 نیز معرفی شد. در ادامه به بررسی ویژگی های اپل واچ سری 10 و تغییرات آن نسبت به نسل قبلی می پردازیم.

طراحی

طراحی اپل واچ سری 10 نسبت به مدل های قبلی اپل واچ، باریک تر است. ضخامت این ساعت 9.7 میلی متر بوده که 10 درصد باریک تر و سبک تر از سری قبلی می باشد. این ساعت هوشمند به علت باریک تر و سبک تر بودن، تجربه ی بهتری برای شما ایجاد کرده و استفاده از آن در طول شبانه روز برای شما خستگی به وجود نمی آورد.

این ساعت با بدنه های تیتانیومی و آلومنیومی تولید می شود. مدل تیتانیومی، نسبت به اپل واچ سری 9 سبک تر است و در رنگ های تیتانیومی، گلد و نچرال به بازار عرضه خواهد شد. مدل آلومنیومی نیز در رنگ های جت بلک، نقره ای و رز گلد تولید می شود. همچنین این اسمارت واچ در دو سایز 42 و 46 میلی متری به بازار عرضه می شود.

اپل واچ سری 10

نمایشگر

این اپل واچ، دارای نمایشگر LTPO3 OLED است. نمایشگر این ساعت در حالتی که با زاویه به آن نگاه کنید، 40 درصد روشنتر است. همچنین، صفحه نمایش در این ساعت هوشمند بزرگتر شده است. بزرگتر شدن صفحه نمایش، فضای بیشتری در هنگام کار کردن با اپل واچ و یا تایپ کردن با آن در اختیار شما قرار می دهد. این صفحه نمایش مجهز به یک پوشش از جنس شیشه ی اونیکس است که مقاومت آن را بیشتر کرده است.

Apple Watch series 10

سخت افزار

در این ساعت هوشمند، از پردازنده S10 استفاده شده است. این پردازنده علاوه بر افزایش کارایی این ساعت، استفاده از هوش مصنوعی را نیز برای آن امکان پذیر کرده است. همچنین این پردازنده از موتور عصبی 4 هسته ای بهره مند است. برد داخلی این ساعت نیز با یک لایه از جنس رزین پوشانده شده است. این لایه ی رزین باعث می شود تا ساعت دوام بیشتری داشته باشد و در برابر آب نیز مقاوم شود.

در این مدل از اپل واچ، اسپیکر ها نیز کوچکتر شده اند. این موضوع باعث افزایش عمر باتری شده ولی بر روی عملکرد صوتی تاثیری ندارد. این اسپیکرها علاوه بر مکالمه تلفنی، امکان پخش موسیقی و پادکست را نیز دارند.

باتری

اپل واچ سری 10، در حالت عادی تا 18 ساعت شارژدهی دارد و در هنگام استفاده از حالت کم مصرف، تا 36 ساعت قابل استفاده می باشد. در قسمت پشتی ساعت، یک کویل شارژ بزرگتر قرار دارد که سرعت شارژ بالاتری را برای این محصول به ارمغان آورده است. اپل واچ سری 10، در 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود. در حال حاضر این ساعت هوشمند، بالاترین سرعت شارژ را در بین ساعت های هوشمند اپل دارد.

اپل واچ سری 10

ویژگی ها و قابلیت ها

این ساعت هوشمند، به سیستم عامل Watch OS 11 مجهز است. این محصول در برابر آب مقاوم بوده و برای استفاده در ورزش های آبی تا عمق 50 متر قابل استفاده است. اپل واچ سری 10 مجهز به قابلیت های سنجش سلامت مانند بررسی کیفیت خواب، پایش ضربان قلب، اندازه گیری دمای مچ دست و ارزیابی عادت ماهانه بانوان است. همچنین این محصول دارای سنسور شتاب سنج، سنسور سنجش عمق، قطب نما، سنسور سنجش دمای آب، قابلیت ترجمه محتوا، قابلیت دابل تپ، تشخیص سقوط و قابلیت تماس اضطراری نیز می باشد.

از دیگر ویژگی های این اسمارت واچ می توان به امکان تشخیص آپنه خواب اشاره کرد. آپنه خواب به وضعیتی گفته می شود که در آن تنفس فرد به صورت مکرر قطع شده و باعث ایجاد اختلال در خواب می شود. اگر این اپل واچ در هنگام خواب شما، نشانه هایی از آپنه خواب مشاهده کند آن را به شما اطلاع می دهد تا به پزشک مراجعه کنید. البته این قابلیت ممکن است فقط در برخی کشورها قابل استفاده باشد.

همانطور که گفته شد، Apple Watch سری 10 دارای قابلیت تشخیص سقوط و تصادف است. اگر شما در همچین شرایطی قرار گیرید و به کمک نیاز داشته باشید، این ساعت هوشمند به خدمات اضطراری تماس می گیرد، به مخاطبین اضطراری شما خبر می دهد و موقعیت مکانی شما را با آن ها به اشتراک می گذارد.

این ساعت هوشمند مجهز به برنامه های تناسب اندام نیز می باشد که به شما در فعالیت های ورزشی کمک می کند. این ساعت از اپلیکیشن Vitals، قابلیت Activity Rings و قابلیت Training Load نیز بهره مند است.

قیمت

قیمت این اسمارت واچ برای قاب آلومنیومی در سایز 42، از 399 دلار و در سایز 46، از 429 دلار شروع می شود. همچنین قیمت این محصول برای قاب تیتانیومی در سایز 42 از 699 و برای سایز 46 از 749 دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *